در این نوشته با جواب جمع آوری اطلاعات صفحه 2 علوم نهم همراه شما هستیم.

جواب جمع آوری اطلاعات صفحه 2 علوم نهم

با مراجعه به منابع معتبر دربارهٔ چگونگی به کارگیری فلزهای مختلف از زمان کشف تاکنون اطلاعاتی را جمع‌آوری کنید و به کلاس گزارش دهید.


جواب اول:برخی طلا و مس را اولین فلز کشف شده می‌دانند (5000 سال قبل از میلاد مسیح) از طلا برای ساخت زیورآلات و ظروف قیمتی و از مس برای ساخت چاقوهای فلزی – مجسمه­‌ها و ظروف فلزی از قدیم تاکنون استفاده می­‌گردد پس از کشف روی و قلع و و مخلوط آن­ها با فلز مس و ذوب این مخلوط، آلیاژهای برنز و مفرغ به وجود آمدند که برای ساخت شمشیر، مجسمه، ظروف، وسایل تزئینی و وسایل کار (اره، خنجر، تیر، سوهان، مته) به کار گرفته شدند در طی دوران باستان فلزات نقره، سرب، جیوه نیز کشف گردید از حدود 1400 سال قبل از میلاد مسیح فلز آهن کشف گردید که ابتدا بسیار گران‌بها بود (8 برابر قیمت نقره) و با آن وسایل تزئینی می‌ساختند ولی با افزایش تولید ارزان شد و …

جواب دوم:از زمان کشف فلزات، انسان ها از آنها در اهداف مختلف استفاده می کردند. برای مثال، از طلا به عنوان یک منبع ثروت و قدرت استفاده می شد و از آن به عنوان جواهرات، تزئینات و پول استفاده می شد. علاوه بر این، فلزات به عنوان ابزارهایی برای ساخت و ساز و ساخت و تولید سلاح ها نیز استفاده می شدند.

از زمان کشف فلزات، انسان ها تلاش کردند تا فلزات را با فرآیندهای مختلفی به یک گونه خاص تبدیل کنند تا از خواص و قابلیت های آنها بهترین استفاده را ببرند. برای نمونه، در سالهای اولیه، مس را به عنوان یک فلز براق شناخته شده بود که به راحتی قابل انعطاف بود و به عنوان ابزار و تزئینات استفاده می شد. اما پس از مدتی، انسان ها با کشف روش های جدید تبدیل مس، توانستند آن را به عنوان یک فلز سخت تر و مقاوم تر به کار بگیرند.

در طول تاریخ، فلزات مختلفی مانند آهن، برنج، نقره، طلا، الماس، روی و بسیاری دیگر کشف شده اند و هرکدام از آنها در اهداف مختلفی مورد استفاده قرار گرفته اند. اما همواره استفاده از فلزات با دو چالش اساسی روبرو بوده است: به دست آوردن فلزات در کمیت کافی و با کیفیت بالا و هزینه برای پردازش و به کارگیری آنها.

گام به گام قسمت های دیگر مواد و نقش آن ها در زندگی

برچسب شده در: