در این نوشته با جواب فعالیت صفحه 8 مطالعات هشتم همراه شما هستیم.

جواب فعالیت صفحه 8 مطالعات هشتم

3- مکانی (مدرسه، بیمارستان، مسجد و…) در شهر، روستا یا استان محل زندگیتان که به دست خیرین(مرد یا زن) ساخته شده، شناسایی و درباره آن تحقیق کنید.

بستگی به محل زندگی دانش آموز دارد.

4- متن صفحه روبه رو، زندگینامه دو تن از خیرین مدرسه ساز را بخوانید. سپس در یک جمله بنویسید مهمترین پیام یا نکت های که از خواندن این متن گرفتید، چه بود؟ به نوبت جمله های خود را در کلاس بخوانید.

به مادیات نباید دل بست چون با انجام کارهای نیک تنها یاد و نام نیک است که می ماند. به قول سعدی : سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز

5- یکی از اقدامات ارزشمند مردم کشورما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تشکیل جهاد سازندگی و رفتن داوطلبانه آنها به مناطق محروم و روستاها برای عمران و آبادانی بود. درباره نهاد جهاد سازندگی از بزرگترها  پرس وجو کنید و چند مورد از اقدامات این نهاد را در منطقه یا استان محل زندگیتان در کلاس بیان کنید.

«جهاد سازندگی» یکی از نهادهای مردمی انقلاب اسلامی ایران است. این نهاد با توجه به فلسفه تشکیل و فعالیت خود در بین سایر نهادها و ارگان هایی که برای استحکام و تداوم انقلاب اسلامی شکل گرفته اند، از اعتبار و جایگاه بالایی برخوردار است.
نهاد “جهاد سازندگی” تنها 4 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) شکل گرفت و شکل گیری آن به دلیل فقر روزافزونی بود که در نظام کشاورزی و نظام روستایی کشور در دوران پهلوی شکل گرفت و ادامه یافت.
آب و برق رسانی روستاها
احداث راه های روستایی
بهسازی آسفالت راه روستایی
ساخت مدارس روستایی

6- کاربرگه شماره ی 1 تعاون را در منزل انجام دهید.

برچسب شده در: