آپدیت

جواب کامل کنید صفحه ۴۵ هدیه پنجم

45

در این نوشته با جواب کامل کنید صفحه ۴۵ هدیه پنجم همراه شما هستیم.

جواب صفحه ۴۵ هدیه پنجم

مادر مریم فراموش کرده بود ظرف نذری همسایه را به آن‌ها بازگرداند. استفاده از ظرف همسایه برای کارهای آشپزی در منزل نادرست و بی‌احترامی به امانت دیگران بود. مریم به مادرش یادآوری کرد که ظرف را باید تمیز کرده و به همسایه برگردانند، تا نشان دهند به امانت دیگران احترام می‌گذارند.

سعید از نانوایی برگشت. نان‌ها را درون سفره گذاشت و دوباره آن‌ها را شمرد. برای بار سوم شمرد. اشتباه نکرده بود. نان‌ها ۱۱ تا بود؛ امّا او فقط پول ۱۰ نان را داده بود. پدر تا این ماجرا را شنید به پسرش گفت: «باید هرچه زودتر یک نان را به نانوایی برگردانی و پولش را بدهی، چون درست نیست چیزی را بدون پرداخت هزینه‌اش داشته باشیم. این کار به درستکاری ما کمک می‌کند.»

پارچه‌های بریده‌ی همسایه‌ها، کنار چرخ خیّاطی مادر برای دوختن آماده بود. سارا از پارچه‌های اضافی چند تکّه برداشت و به سمیّه گفت: با این‌ها برای عروسکم لباس بدوز. سمیّه گفت: «این پارچه‌ها مال همسایه‌هاست و بدون اجازه آن‌ها نباید ازشان استفاده کنیم. بهتر است اول از مادر بپرسیم که این پارچه‌ها اضافی هستند یا نه.»

امروز پالتوی خود را در مدرسه گم کردم؛ همه جا را گشتم، ولی آن را پیدا نکردم. از اینکه بچّه‌ها بشنوند یک کلاس پنجمی لباسش را گم کرده است، خجالت می‌کشیدم. بزرگ‌ترهایم هم ممکن بود از شنیدن ماجرا عصبانی شوند. یک پالتو روی جا لباسی یکی از کلاس‌ها توجّهم را به خود جلب کرد. هیچ فرقی با پالتوی من نداشت ولی مطمئن نبودم مال من باشد، به همین خاطر تصمیم گرفتم ابتدا به دفتر مدرسه بروم و موضوع را گزارش بدهم تا مطمئن شوم کسی به اشتباه پالتویم را برنداشته باشد و خودم هم از چیزی که مال من نیست استفاده نکنم.

برای مشاهده گام به گام سایر صفحات کتاب کافیست آن را در گوگل به همراه عبارت «حالا درس» جست و جو کنید.

امتیاز شما به این مقاله

5 از 1 رای

+ارسال دیدگاه