آپدیت

جواب به کارببندیم صفحه ۲۸ مطالعات نهم

28

در این نوشته با جواب به کارببندیم صفحه ۲۸ مطالعات نهم همراه شما هستیم.

جواب صفحه ۲۸ مطالعات نهم

۱- یکی از فعّالیت‌های زیر را به دلخواه انجام دهید. الف) به طور گروهی برای حفاظت از اقیانوس‌ها و دریاها پیش نویس قوانین تهیه کنید و راهکارهایی را نیز به کشورها توصیه کنید.

* کاهش فعالیت‌ انسان‌ها در خصوص ماهیگیری

* جلوگیری از ورود آلاینده‌های نفتی و شهرها به دریاها و دریاچه‌ها

* توسعه مناطق حفاظت دریایی

ب) به طور گروهی، پوستری با موضوع حفاظت از آب‌های خلیج فارس برای گردهمایی فرضی سران کشورهای منطقه طراحی کنید و پیامی نیز روی آن بنویسید.

می‌توانیم پوستری از عکس‌‌های دریاها و اقیانوس‌های مهم جهان تهیه کرده و در مقابل آن ها عکس‌‌هایی از دریاهای آلوده یا مملو از ماهی‌ های مرده نشان داد و شعار آن را می‌توان اینگونه نوشت: «داشتن دریاهای بدون آلاینده» در این پوستر می‌توان مطالب لازم جهت حفاظت از دریاها و خلیج‌ها ارائه داد.

۲- روی برخی افشانه‌ها (اسپری) نوشتۀ «اُزُن را دوست بداریم» یا «دوست اُزُن» و یا علامت آن مشاهده می‌شود. پرس‌وجو کنید که منظور از این نوشته یا علامت چیست و این کالاها چه خصوصیتی دارند.

این نوشته برای کالاهایی استفاده می‌شود که رعایت عدم استفاده از مواد آلاینده و لایه ازن می‌باشد. این مورد هم اکنون در صنایع کشور ما در حال اجر است که استفاده از مواد و آلاینده‌ های لایه ازن را از تولید خارج کنند. در بخش یخچال فریزر، کولر خودرو و اسفناج و صنعت کشاورزی کارهای بسیار خوبی انجام شده است.

همچنین ببینید: سوالات متن درس ۴ مطالعات نهم

برای مشاهده گام به گام سایر صفحات کتاب کافیست آن را در گوگل به همراه عبارت «حالا درس» جست و جو کنید.

امتیاز شما به این مقاله

0 از 0 رای

+ارسال دیدگاه