در این نوشته با جواب صفحه 93 تفکر و پژوهش ششم همراه شما هستیم.

جواب صفحه 93 تفکر و پژوهش ششم

گفت و گو

۱- در این بازی چرا پاسخ ها با هم تفاوت دارند؟

بخاطر اینکه دیدگاه ها و جهت های آن ها متفاوت است. دیدگاه هر شخص نسبت به مسائل متفاوت است، بنابراین درک و برداشت او نیز متفاوت می باشد.

۲- به تصویر کره‌ی زمین که در زیر آمده است توجه کنید. آیا انسان هایی که آن سوی کره‌ی زمین زندگی می کنند همه چیز را وارونه می بینند؟

خیر، زیرا هر کسی که در هر جایی از کره زمین می باشد به صورت مستقیم و راست روی سطح زمین قرار گرفته است و همه چیز را وارونه نمی بیند.

۳- مثال های قبلی و پاسخ های شما به آنها نمونه ای از دیدگاه های افراد نسبت به واقعیت را نشان می دهند. واقعیت، خارج از ذهن ما وجود دارد. چرا افراد مختلف، راجع به یک واقعیت ممکن است دیدگاه های مختلف داشته باشند.

چون دیدگاه های متفاوتی نسبت به آن واقعیت دارند و برداشت هر شخص با شخص دیگر متفاوت می باشد.

فعالیت در خانه

همانطور که در درس های گذشته و این درس مشاهده کردید، افراد نسبت به یک موضوع دیدگاه های متفاوتی دارند که می تواند درست یا نادرست، کامل یا ناقص باشد، با گفت و گو با اعضای خانواده بنویسید، چگونه می توانیم مطمئن شویم دیدگاه ما درست و کامل است؟

زمانی می توانیم مطمئن شویم که دیدگاه ما درست است که آن را از تمام جهات بررسی کرده و از دیدگاه دیگران نیز در مورد آن مطلع شویم. برخی اوقات برای قضاوت بهتر باید در جایگاه دیگری باشیم و بدون تعصب با نگاه متفاوتی به موضوع بنگریم.

کسی که تفکرش با ما متفاوت است را نباید به عنوان دشمن بشناسیم و نسبت به آن شخص پرخاشگر شویم زیرا او فقط انسان دیگری است با دیدگاهی متفاوت با ما.