آپدیت

جواب فعالیت در خانه صفحه ۳۳ تفکر و پژوهش ششم

33

در این نوشته با جواب فعالیت در خانه صفحه ۳۳ تفکر و پژوهش ششم همراه شما هستیم.

جواب صفحه ۳۳ تفکر ششم

image 25

احساسات ما در تصمیم گیری هایمان درباره ی یک موضوع تأثیر دارد که میتواند نتایج مثبت و منفی به دنبال داشته باشد. با گفت و گو با اعضای خانواده بنویسید، در چه موقعیتهایی تأثیر احساسات بر تصمیم گیری بجا و مناسب و در چه موقعیتهایی نابجا است؟ با مثال توضیح دهید.


وقتی ما تصمیم می‌گیریم، احساساتمان می‌توانند خیلی تأثیر بگذارند. این تأثیر می‌تواند هم خوب باشد و هم بد. وقتی با خانواده‌ام صحبت کردم، فهمیدم که گاهی اوقات احساسات به ما کمک می‌کنند تا تصمیم‌های بهتری بگیریم، اما گاهی هم ممکن است باعث شوند که تصمیم درستی نگیریم.

مثال‌هایی از تأثیر مثبت احساسات:

وقتی مادرم تصمیم می‌گیرد به کسی کمک کند چون احساس همدردی دارد، این تصمیم خیلی خوب است. مثلاً وقتی یکی از دوستان من در مدرسه ناراحت بود، چون احساس کردم که باید به او کمک کنم، رفتم کنارش و با او صحبت کردم. اینجا احساساتم باعث شد که تصمیم درستی بگیرم و دوستم را خوشحال کنم.

مثال‌هایی از تأثیر منفی احساسات:

اما گاهی اوقات احساسات می‌توانند باعث شوند که تصمیمات نادرستی بگیریم. مثلاً وقتی خیلی عصبانی هستم، ممکن است کاری بکنم که بعداً پشیمان شوم، مثل دعوا کردن با خواهر یا برادرم. یک بار وقتی خیلی ناراحت بودم، به سرعت تصمیم گرفتم که به یکی از بازی‌های گروهی نپیوندم، ولی بعداً فهمیدم که اگر آرام‌تر فکر می‌کردم، شاید آن تصمیم را نمی‌گرفتم و بیشتر خوش می‌گذشت.

برای مشاهده گام به گام سایر صفحات کتاب کافیست آن را در گوگل به همراه عبارت «حالا درس» جست و جو کنید.

امتیاز شما به این مقاله

5 از 1 رای

+ارسال دیدگاه