آپدیت

جواب فعالیت صفحه ۱۸ مطالعات پنجم

18

در این نوشته با جواب فعالیت صفحه ۱۸ مطالعات پنجم همراه شما هستیم.

جواب صفحه ۱۸ مطالعات پنجم

۷- دو مورد از کارهایی را که در یکی از گروه‌های مدرسه درباره‌ی آنها مشورت و همفکری کرده‌اید، بیان کنید و بگویید این مشورت چه نتیجه‌ای داشته است.

گروه جشن ۲۲ بهمن: در گروه جشن ۲۲ بهمن، تصمیم داشتیم که برنامه‌های مختلفی برای این روز ویژه تدارک ببینیم. یکی از کارهایی که درباره آن مشورت کردیم، انتخاب نمایش‌هایی بود که قرار بود دانش‌آموزان اجرا کنند. هر عضو گروه پیشنهادی داد، برخی نمایش‌های تاریخی و برخی دیگر نمایش‌های طنز مرتبط با مناسبت ۲۲ بهمن را پیشنهاد کردند. بعد از بحث و بررسی، تصمیم گرفتیم که ترکیبی از نمایش‌های تاریخی و طنز داشته باشیم تا هم جنبه آموزشی داشته باشد و هم برای دانش‌آموزان جذاب باشد. نتیجه این مشورت، یک جشن بسیار زیبا و پرشور بود که همه از آن لذت بردند.

گروه صبحانه سالم: در گروه صبحانه سالم، هدف ما ترویج تغذیه سالم بین دانش‌آموزان بود. یکی از موضوعاتی که در مورد آن مشورت کردیم، انتخاب مواد غذایی بود که می‌خواهیم به عنوان نمونه برای صبحانه سالم معرفی کنیم. اعضای گروه پیشنهادات مختلفی مانند میوه‌ها، نان سبوس‌دار، شیر و مغزها را مطرح کردند. ما نظرات یکدیگر را بررسی کردیم و در نهایت تصمیم گرفتیم که یک منوی صبحانه متنوع که شامل همه این مواد باشد، تهیه کنیم. سپس این منو را به دانش‌آموزان معرفی کردیم و حتی در یکی از روزهای هفته، یک صبحانه سالم جمعی برگزار کردیم. این مشورت باعث شد که بسیاری از دانش‌آموزان به اهمیت صبحانه سالم پی ببرند و عادات غذایی بهتری را در پیش بگیرند.

۸) فرض کنید معلم یک کلاس برای دانش آموزان خود یک گروه اینترنتی ایجاد کرده است. چه قوانینی را برای این گروه پیشنهاد می کنید؟

۱) یک نام برای این گروه انتخاب می کنیم تا دلیل ایجاد کردن این گروه مشخص شود.

۲) به غیر از اعضای گروه که دانش آ»وزان آن کلاس هستند، عضو دیگری خارج از کلاس نباید در آن گروه عضو شود.

۳) والدین دانش آموزان باید از ایجاد چنین گروهی در جریان باشند.

۴) در مخاطب قرار دادن افراد این گروه از کلمات و عبارات مناسب استفاده شود.

۵) مطالب غیر مرتبط با موضوع ایجاد این گروه نباید در این گروه نشر داده شود.

۶) احترام افراد گروه و همچنین آشنایان و دوستان آن ها در این گروه باید حفظ شود.

۷) از به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی و غیر مرتبط با این گروه خودداری شود.

۹- برای محافظت از محیط زیست یک گروه تشکیل دهید و برای گروه خود یک نام انتخاب کنید. سپس بگویید که چطور در این مورد با هم مشورت کردید، چگونه به نظرات یکدیگر توجّه کردید و به‌طور گروهی تصمیم گرفتید.

برای محافظت از محیط زیست، یک گروه به نام “سبزاندیشان” تشکیل دادیم. در این گروه تصمیم گرفتیم که به کمک همدیگر اقدامات مختلفی برای حفظ محیط زیست انجام دهیم. اولین قدم، بحث و مشورت درباره راه‌هایی بود که می‌توانیم در مدرسه و محله‌مان اجرا کنیم. هر عضو گروه ایده‌های خود را مطرح کرد. مثلاً، برخی پیشنهاد دادند که زباله‌ها را جدا کنیم و کمپین‌های آموزشی برگزار کنیم. دیگران پیشنهاد کردند که درختکاری کنیم و استفاده از مواد پلاستیکی را کاهش دهیم.

در حین مشورت، ما به نظرات یکدیگر توجه کردیم و همه‌ی ایده‌ها را بررسی کردیم. در نهایت، تصمیم گرفتیم که هر ماه یک فعالیت محیط زیستی داشته باشیم. مثلاً یک ماه درختکاری کنیم و ماه بعدی در مدرسه کمپین جمع‌آوری زباله برگزار کنیم. با این روش، توانستیم همه نظرات را در برنامه‌های گروه لحاظ کنیم و برنامه‌ای جامع و عملی برای حفاظت از محیط زیست ارائه دهیم. این مشورت‌ها به ما کمک کرد که به هدف‌مان نزدیک‌تر شویم و همگی احساس مسئولیت بیشتری نسبت به محیط زیست داشته باشیم.

برای مشاهده گام به گام سایر صفحات کتاب کافیست آن را در گوگل به همراه عبارت «حالا درس» جست و جو کنید.

امتیاز شما به این مقاله

5 از 1 رای

+ارسال دیدگاه