در این نوشته با جواب فعالیت صفحه 22 دفاعی دهم همراه شما هستیم.

جواب فعالیت صفحه 22 دفاعی دهم

دستاوردهای انقلاب اسلامی و روش حفظ آن را بررسی و در کلاس ارائه کنید.

از میان این دستاوردهای عظیم، برخی از دستاوردهای عظیم در عرصه­‌های نظامی و امنیتی و مقاومتی را به نقل از کتاب «گلستان انقلاب» ذکر می­‌نماییم:

– امروز استقلال دفاعی ایران در دکترین، استراتژی، آموزش‌ها، ساختارها و عدم وابستگی به پیمان‌های نظامی استکباری را هیچ کشوری به جز ابرقدرت‌های جهان ندارد. کشورهای دیگر در کلیه این شئون یا در بخش‌هایی از آن وابسته‌­اند.

– رهایی نیروهای مسلح از سلطه شاهان و بیگانگان و پیوند آنها با ولایت، چنان عزت و اقتداری به نیروهای مسلح ایران بخشید که آنها را به نیروی شکست­‌ناپذیر بدل کرد.

– پیروزی‌های درخشان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس و در رویارویی با ناوگان‌های متجاوز آمریکا و انگلیس و توانمندی آنها در برقراری امنیت داخلی، نیروهای مسلح ایران را به قوایی الهام‌­بخش برای تمام آزادی­‌خواهان جهان تبدیل کرده است.

– حزب الله لبنان، نیروهای جهادی فلسطین، ارتش مردمی سوریه، حشدالشعبی عراق، انصارالله یمن با الهام از تفکر، راهبردها، سازماندهی و تاکتیک‌های نیروهای مقاومت بسیج، افسانه شکست­‌ناپذیری آمریکا و رژیم صهیونیستی را باطل کردند و بزرگترین حماسه­‌های افتخارآمیز را برای کشورهای­شان آفریده‌­اند.

– مکتبی بودن و مردمی بودن نیروهای مسلح جمهوری اسلامی آنها را به نیروی شکست‌ناپذیری تبدیل کرده است و مشارکت ایثارگرانه مردم در دفاع از جمهوری اسلامی ایران، در جهان بی‌نظیر است.

– پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت داوطلبانه مردمی در قالب بسیج، الگوی بی‌نظیر دفاعی را در ایران شکل داد. الگویی که مشارکت عاشقانه مردم از خط مقدم نبرد تا عمق پشتیبانی‌ها را تضمین می­‌کند.

– اندیشه خودکفایی نیروهای مسلح در سال ۵۸ با الهام از هدایت‌های امام خمینی(ره) و با دستور مستقیم حضرت آیت‌الله خامنه‌­ای (مدظله) که نماینده امام در ارتش بودند شکل گرفت و شجره طیب‌ه­ای از دانش، فناوری و صنعت را شکل داد که امروز به درختی تناور و پر از ثمرات افتخارآمیز تبدیل شده است.

– تنوع تسلیحات بومی در ساختار قدرت جمهوری اسلامی ایران به جز چند ابرقدرت در جهان نظیری ندارد، پیچیده‌­ترین تسلیحات را از زیر دریا تا مافوق جو می­‌سازیم.

– پیچیده‌­ترین و دقیق­‌ترین سامانه­‌های تسلیحات یعنی سامانه‌­های پدافند هوایی شامل رادارهای اخطار اولیه، رادارهای تعقیب و هدایت، موشک‌ها، سامانه­‌های فرماندهی و کنترل، سیکرها، توپ‌ها و… در تمام سطوح بردهای کوتاه، متوسط و بلند در داخل کشور ساخته می­‌شود. سامانه‌هایی که کوچکترین هواپیماهای جنگی در فاصله ۲۰۰ کیلومتری آشکارسازی می­‌کند و در برد سلاح، تحت تعقیب قرار می‌دهد و جنگنده‌­ای را که در محیط سه بعدی با سرعت مافوق صوت در حال جابه‌جایی است منهدم می‌کند.

– ایران اسلامی، بعد از آمریکا و انگلستان سومین کشوری است که به توانایی تولید پهپاد دست یافته است.

– پشتوانه الهی، مدیریت و فرماندهی بی­‌نظیر ولایت‌­فقیه، تنیدگی نیروهای مسلح و مردم، تفکر شهادت­‌طلبانه و تسلیم‌­ناپذیر حسینی، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را بدون داشتن تسلیحات اتمی به قدرت بازدارنده در مقابل قدرت‌های استکباری تبدیل کرده است.

– برخلاف تبلیغات دشمن، پیسرفت‌های شگرف منابع تسلیحاتی نه متکی به هزینه‌های گزاف بلکه مرهون عشق و ایثار نیروهای مؤمن و انقلابی و توانایی مدیریت نیروهای مسلح در بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور و بیش از همه هدایت‌های هوشمندانه و اصرار رهبری انقلاب اسلامی در بومی­‌سازی تسلیحات است.

– دو عنصر تکیه به قدرت خدا و فرماندهی ولایت از یک سو و اعتماد به جوانان و قراردادن آنها در حساس‌­ترین مسئولیت‌های نظامی از سوی دیگر با نشاط­‌ترین و منعطف­‌ترین نیروی نظامی جهان را به ملت ایران بخشیده است. ابتکارات غافلگیرکننده و نبرد نامتقارن محصول این دو خصوصیت پایان‌ناپذیر است.

برچسب شده در: