در این نوشته با جواب فعالیت صفحه 87 علوم هفتم همراه شما هستیم.

جواب فعالیت صفحه 87 علوم هفتم

در مورد پوشش، رنگ لباس و روش گرم کردن منزل مسکونی و عایق‌بندی ساختمان‌ها در نواحی سردسیر و نواحی گرمسیر تحقیق کنید و به کلاس گزارش دهید (تشابه‌ها و تفاوت‌ها را مشخص کنید).

در نواحی سردسیر: لباس و پوشش به رنگ تیره است. پشت بام‌ها عایق بندی و ایزوگام می‌شوند. از شوفاژ و بخاری برای گرم کردن منزل استفاده می‌شود. برای جلوگیری از اتلاف انرژی از پنجره‌ٔ دو جداره استفاده می‌شود. برای عایق‌بندی سقف‌های شیروانی خانه‌ها از یونولیت و پشم شیشه استفاده می‌شود. دیوارهای آجری که برای ساختن این بناها استفاده می‌شود. به صورت دیوار آجری دو لایه است که یک ماده‌ٔ عایق گرما در وسط آن قرار می‌گیرد

به عبارتی دیگر: پوشش در مناطق سرد سیر از چرم و پشم ضخیم و عایق اما در مناطق گرمسیر از پارچه های نخی و نازک می باشد. درنواحی سرد سیر از رنگ تیره استفاده شده تا بدن گرمای نور خورشید را بیشتر جذب کند.

  در نواحی گرمسیر: رنگ لباس‌ها روشن است. نیاز به گرم کردن خانه زیاد نیست. برای گرم کردن آب از تانکرهایی در پشت بام منزل‌ها استفاده می‌شود و نیازی به گرم کننده آب نیست.

به عبارتی دیگر:  در نواحی گرمسیر لباس ها روشن تا گرمای کم تری جذب بدن شود. دیوار ساختمان ها را از سنگ و چوب و خاک می سازند این مواد  نارساناهستند و در ایام سرد سال گرما از داخل به بیرون نمی رود و در ایام گرم سال گرما به داخل خانه نفوذ نمیکند در مناطق سرد سیر عایق بندی اهمیت بیشتری دارد بنابر این از پنجره دوجداره دیوار ها و سقف های عایق پوش با یونولیت و پشم و شیشه استفاده می شود.

برچسب شده در: