در این نوشته با جواب فعالیت کلاسی صفحه 141 پیام های آسمانی هفتم همراه شما هستیم.

جواب فعالیت کلاسی صفحه 141 پیام های آسمانی هفتم

کسی که می داند به زودی از این دنیا خواهد رفت، سعی می کند در ساعات پایانی عمرش، مهم ترین کارها را انجام دهد و مهم ترین حرف ها را بزند. مطالب زیر بخش هایی از وصیت نامه شهدای دوران دفاع مقدس است که مدتی قبل از شهادت نوشته اند. این متن را بخوانید و به سؤالات انتهای آن پاسخ دهید.

«حفظ حجاب شما حفظ خون تمامی شهداست و شاید به خاطر همین است که تمامی دشمنان اسلام سعی دارند حجاب را از زنان مسلمان بگیرند.»

(شهید عباس مشهدی، سال شهادت 1365)

«خواهرم حجاب خود را حفظ کن و همیشه در زندگی خود حضرت زهرا (س) و دیگر ائمّه را الگوی خود قرار داده و با رعایت حجاب خود از خون من و دیگر شهدا پاسداری کن.»

(شهید سید اسداللّٰه اسدی پور، سال شهادت 1362)

«از تمامی خواهران دعوت می کنم نگذارند با سهل انگاری در اعمالمان قلب این سیده بزرگوار حضرت زهرا (س) را آزرده کنیم و روز قیامت در صحرای محشر در مقابل ایشان شرمنده و خجالت زده باشیم.»

(شهید سیدابوالفضل حسینی، سال شهادت 1362)

«و تو ای خواهرم! همچون زینب فریادگر و تداوم بخش پیام من باش و حجابت را حفظ کن که سیاهی چادر تو بیش از سرخی خون من تن مستکبران را می لرزاند.»

(شهید عباس مختاری، سال شهادت 1362)

1- به نظر شما چرا شهدا تا این مقدار بر حفظ حجاب تأکید داشتند؟ اکنون وظیفه ما در برابر فداکاری آنان در نثار جانشان برای حفظ اسلام چیست؟

چون حجاب داشتن باعث گسترش یافتن عفت و پاکدامنی می شود تا فحشاء و منکرات کمتر و کمتر شود. وظیفه ما نیز این است که به سخنان شهدا گوش بدهیم و سعی کنیم تا هموار حجاب و عفاف خود را حفظ کنیم و خون شهدا را پایمال نکنیم.

2- حال شما وصیت نامه این شهید را کامل کنید: «قطره قطره خون شهیدان این پیام را می دهد که خواهران، ………………………………….»

(شهید حمید باقری، سال شهادت: 1362).

 قطره قطره خون شهیدان این پیام را می دهد که خواهران، حجاب خود را حفظ کنید.