جواب گفت و گوی کلاسی صفحه ۱۳۵ تفکر و سواد رسانه دهم
در این نوشته با جواب گفت و گوی کلاسی صفحه ۱۳۵ تفکر و سواد رسانه دهم همراه شما هستیم.
جواب گفت و گوی کلاسی صفحه ۱۳۵ تفکر و سواد رسانه دهم
۱- چقدر از وقت خود را صرف بازی های ویدوئی می کنید؟
به عنوان مثال روزانه ۲ الی ۳ ساعت.
۲- از این بازی ها تا به حال چه آموخته اید؟
برخی از بازی های فکر باعث می شود ذهن ما باز تر شده و بهتر فکر کنیم و خلاقیت بیشتری داشته باشیم. برخی از بازی های خارجی نیز می توانند زبان انگلیسی ما را قوی تر کنند.
۳- یکی از بازی های جذابی را که همگی با آن آشنایی دارید انتخاب کنید و با تشریح فضا و محیط مهندسی شده بازی و اینکه با چه تغییراتی می توانست فضا و پیام بازی تغییر کند، آن بازی را رمزگشایی کنید. مثل یک مخاطب فعال، اهداف آشکار و پنهان تولید کنندگان آن بازی را تحلیل کنید.
در بازی Assassin’s Creed شخص بازی کننده در نقش یکی از قاتلین فرقه اسماعیلیه که قصد دارد با ترور برخی افراد سرشناس مسیحی و مسلمان از ادامه جنگهای صلیبی جلوگیری کند، بازی میکند.
یکی از اهداف پنهان این بازی استفاده از نام حضرت علی(ع) در لوگوی پرچم این فرقه، تأکیدی بر شیعه بودن این گروه قاتل و خشن دارد تا در ضمیر ناخوداگاه ذهن ها اینگونه تصویرسازی کند که امام علی شخصی خشن بوده است.
از اهداف پنهانی دیگر این بازی نسبت دادن القابی چون تروریست و خشن به شیعیان، نمایش خشونت رهبر این گروه (شیعه) و در نهایت خیانت وی. البته آرم این بازی هم مشابه گونیا پرگار است که از نمادهای فراماسونری است.
۴- بر اساس تحلیلی که از یک بازی انجام دادید بگویید آیا بازی ها نیز ارزش ها و سبک زندگی خاصی را به شما انتقال می دهد؟ چرا آری، چرا خیر؟
بله، با گذشت زمان و به مرور این بازی ها می توانند سبک زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهند. ایجاد خشونت از طریق عمل و عکس العمل و کنش و واکنش فرد با کاراکتر و فضای بازی می تواند از مهمترین آسیب های بازی های رایانه ای در سبک زندگی ما می باشد.
برای مشاهده گام به گام سایر صفحات کتاب کافیست آن را در گوگل به همراه عبارت «حالا درس» جست و جو کنید.