در این نوشته با جواب گفت و گوی کلاسی صفحه 21 تفکر و سواد رسانه دهم همراه شما هستیم.

جواب گفت و گوی کلاسی صفحه 21 تفکر و سواد رسانه دهم

فیلم «سواد رسانه ای در یک دقیقه» را ببینید و به پرسش های پایانی آن پاسخ دهید.

سوال 1) در مورد یک صفحه وب، تبلیغ یا فیلم فکر کنید و تمام اجزای تشکیل دهنده اش را شناسایی کنید.

تبلیغ تاکسی اینترنتی اسنپ روی یک بنر تبلیغاتی بر روی پل عابر پیاده

فرستنده: شرکت اسنپ

مخاطبان: عموم مردم (کسانی که از آن خیابان عبور می کنند)

هدف: استفاده از تاکسی های اینترنتی و آنلاین

قالب: بنر تبلیغاتی

پیام: معرفی برنامه تاکسی اینترنتی اسنپ

سوال 2) بررسی کنید تمام اجزا چگونه در کنار هم قرارگرفته و هدف سازنده اش چیست؟

ترغیب و تشویق بیشتر مردم در استفاده هر چه بیشتر حمل نقل عمومی و بیرون نیاوردن خودروهای شخصی در روزی های عادی و کارهای روزمره.

3- رسانه ها دو نوع مخاطب دارند، مخاطب فعال و مخاطب منفعل؛ می دانید فرق این دو نوع مخاطب در چه مواردی است؟

مخاطب فعال: در رویاروی با پیام های رسانه ای پنج پرسش زیر را در نظر می گیرد و با آگاهی کامل از رسانه ها استفاده می کند.

چه کسی این پیام را تولید کرده است؟ (فرستنده و مؤلف)

چرا این پیام فرستاده شده است؟ (هدف/ انگیزه)

از چه فنونی برای جلب توجه مخاطب استفاده شده است؟ (قالب/ چهارچوب)

چطور افراد مختلف این پیام را متفاوت درک می کنند؟ (مخاطبان/ گیرنده)

چه سبک زندگی، ارزش ها و نظریاتی در این پیام ارائه شده یا از آن حذف شده است؟ (محتوا/ پیام)