سوالات متن درس ۹ تفکر و سواد رسانه ای
در این نوشته با سوالات متن درس ۹ تفکر و سواد رسانه ای همراه شما هستیم.
سوالات متن درس ۹ تفکر و سواد رسانه ای
۱-تولید کنندگان پیام های رسانه ای چگونه قالب های مناسبی برای انتقال پیام انتخاب می کنند؟
باتوجه به پیام مورد نظر و امکانات و محدودیت های هر رسانه قالب مناسبی برای انتقال پیام انتخاب می کنند.
۲-چهار مورد رسانه را نام ببرید.
مقالات – روزنامه-برنامه- های تلوزیونی و کتاب ها
۳-متن های نمادین چه نوع متن هایی هستند؟ توضیح دهید و نام ببرید.
متن های نمادین متن های هستند که با تمام کوچکی خود پیام های بزرگی به مردم می رسانند مانند شعارها یا پیام های تبلیغاتی.
۴-بیشتر پیام های رسانه ای برای کسب چه چیزهایی ساخته و فرستاده شده اند؟
برای کسب قدرت و ثروت ساخته و فرستاده شده اند.
۵-بخش زیادی از برنامه های تلویزیونی را چه چیزی تشکیل دهند؟
تبلیغات می باشد.
۶-آنچه بیشتر مردم از آن در مورد رسانه و تبلیغات بی اطلاع هستند چیست؟
این است که کاری که به واقع از طریق رسانه ها انجام می شود تنها تبلیغ کالا نیست بلکه جذب مخاطب و عرضه ی آنها به تبلیغ کنندگان است.
۷-با ظهور چه چیزی استفاده از شیوه های اقناعی به طوری چشمگیر تغییر یافت؟
اینترنت
۸-چرا مخاطب فعال باید منابع مالی و وابستگی های رسانه ها را بشناسد؟
تا دلایل جهت گیری های آن رسانه ها را درک کند. مخاطبان با استفاده از سواد رسانه ای در تمامی رده های سنی می توانند محتواهای اینترنتی را مانند دیگر رسانه ها ،تعبیر و منابع مورد استفاده خود را انتخاب کنند و سایت های قانونی و معتبر را از سایت های ساختگی و فریب کارانه و حتّی منزجر کننده تمیز دهند.
۹-صنعت رسانه ای چیست؟
صنعت رسانه ای یعنی تولید پیام برای کسب قدرت و ثروت اغلب رسانه های دنیا ابتدا موسساتی درآمد زا بوده و امروزه به محل عرضه تبلیغات تجاری تبدیل شده اند مدیران شبکه های تلویزیونی زمانی خاص و ناشران فضایی معین را در اختیار حامی مالی (اسپانسر) قرار می دهند تا کالاهای تجاری خود را تبلیغ کنند این کار با استفاده از شیوه های اقناعی به گونه ای انجام می شود که ما را وسوسه کند آنچه را نیاز نداریم بخواهیم و بخریم با ظهور ،اینترنت استفاده از شیوه های اقناعی به طور چشم گیر تغییر یافته است.
۱۰-سواد رسانه ای برای مقابله با صنعت رسانه ای چه کمکی به ما می کند؟
افراد با استفاده از سواد رسانه ای در تمامی رده های سنی می توانند محتواهای اینترنتی را مانند دیگر رسانه ها تغییر و منابع مورد استفاده خود را انتخاب کنند و سایت های قانونی و معتبر را از سایت های ساختگی و فریبکارانه و حتی منزجر کننده تمیز دهند. این امر موجب می شود که مردم کشورها سوء استفاده های اقتصادی ،سیاسی فرهنگی و … را در رسانه و در پس آن در جامعه تشخیص دهند.
۱۱-چالش های آموزش مجازی را بنویسید.
ارتباطات اجتماعی انسانی کم می شود دسترسی به اینترنت و فناوری مشکلاتی دارد دشواری زبانی و فرهنگی وجود دارد.
برای مشاهده گام به گام سایر صفحات کتاب کافیست آن را در گوگل به همراه عبارت «حالا درس» جست و جو کنید.