جواب فعالیت صفحه ۴ ریاضی ششم
در این نوشته با جواب فعالیت صفحه ۴ ریاضی ششم همراه شما هستیم.
جواب صفحه ۴ ریاضی ششم
۱- در شکل زیر مسیر انتخاب شده توسّط دو دانش آموز را مشاهده میکنید.
الف) پس از انتخاب یک مسیر، تعداد توپهای داخل تونلها را با هم جمع کنید.
– آیا هم کلاسی دارید که یک مسیر از «تونلهای زوج و فرد» را انتخاب کرده باشد و تعداد توپهایش زوج باشد؟ خیر
– در چه صورتی مجموع توپهای مسیر انتخاب شده، زوج و در چه صورتی فرد است؟
اگر ھر دو تونل زوج یا ھر دو تونل فرد باشند، عدد حاصل زوج است ولی اگر یک تونل فرد و یک تونل زوج باشد، مجموع اعداد فرد است.
ب) جملات زیر را کامل کنید.
– حاصل جمع دو عدد زوج، عددی زوج است.
– حاصل جمع دو عدد فرد، عددی فرد است.
– حاصل جمع دو عدد که یکی از آنها زوج و دیگری فرد است، فرد است.
پ) با توجّه به شکل بالا، به کمک معلّم و هم کلاسیهایتان بازی جدیدی طرّاحی کنید و در کلاس انجام دهید.
۲- الگوی زیر از چوب کبریتها تشکیل شده است. جاهای خالی را پر کنید.
با توجّه به الگوی صفحهی قبل جاهای خالی را پر کنید.
۳ × شمارهی شکل = تعداد چوب کبریتها
آیا تعداد چوب کبریتها و شمارهی شکلها با یکدیگر متناسباند؟ چرا؟
بله زیرا در هر شکل، تعداد چوب کبریتها ۳ برابر شمارهی شکل است.
به عددهای …, ۳,۶,۹,۱۲,۱۵,۱۸ مضربهای عدد ۳ میگویند.
– توضیح دهید که مضربهای عدد ۳ چگونه به دست میآیند.
عدد ۳ را به ترتیب در اعداد طبیعی یعنی ۴ ،۳ ،۲ ،۱ و …. ضرب میکنیم.
– چند مضرب دیگر ۳ را بنویسید.
۳۰ – ۲۹ – ۲۱ – ۱۵
برای مشاهده گام به گام سایر صفحات کتاب کافیست آن را در گوگل به همراه عبارت «حالا درس» جست و جو کنید.