جواب فعالیت صفحه ۱۰۹ نگارش یازدهم

در این نوشته با جواب فعالیت صفحه ۱۰۹ نگارش یازدهم همراه شما هستیم.

جواب فعالیت صفحه ۱۰۹ نگارش یازدهم

متن زیر را بخوانید و با حفظ زبان نویسنده، آن را خلاصه کنید.

«ژان پیاژه، دانشمند سوئیسی، یکی از پژوهشگران بنام در زمینۀ رشد کودک است، هر چند پژوهش های نخستین وی دربارۀ زیست شناسی انجام گرفته است. او در آغاز علاقۀ چندانی به روان شناسی و آموزش و پرورش نشان نمی داد. در حقیقت، او به شناخت شناسی (دانش شناسی) ژنتیک یا مطالعۀ چگونگی تحوّل دانش در انسان علاقمند بود. پیاژه از راه جمع آوری اطّلاعات دربارۀ رفتارها و اندیشه های کودکان درصدد بود به شناسایی اعمال و افکار کودکان و بزرگسالان، دست یابد. به سخن دیگر، پیاژه می خواست منشأ و چگونگی تکامل دانش را در نوع بشر مطالعه کند و به همین منظور چگونگی رشد شناخت را در کودکان وسیله قرار داد. فرض پیاژه این بود که اگر بتواند بفهمد که چگونه دانش در ذهن کودکان ساخته می شود، آنگاه خواهد فهمید که دانش چیست، زیرا ساختمان دانش، ماهیت آن را نشان می دهد؛ درست همان طور که ساختمان صندلی، موادّی را که صندلی از آن ساخته شده است، نشان می دهد.»

                                                                           روان شناسی پرورشی نوین، سیف

«ژان پیاژه، یکی از پژوهشگران بنام در زمینۀ رشد کودک است، او به شناخت شناسی (دانش شناسی) ژنتیک یا مطالعۀ چگونگی تحوّل دانش در انسان علاقمند بود. پیاژه از راه جمع آوری اطّلاعات دربارۀ رفتارها و اندیشه های کودکان درصدد بود به شناسایی اعمال و افکار کودکان و بزرگسالان، دست یابد. فرض پیاژه این بود که اگر بتواند بفهمد که چگونه دانش در ذهن کودکان ساخته می شود، آنگاه خواهد فهمید که دانش چیست، زیرا ساختمان دانش، ماهیت آن را نشان می دهد.»

برای مشاهده گام به گام سایر صفحات کتاب کافیست آن را در گوگل به همراه عبارت «حالا درس» جست و جو کنید.

امتیاز شما به این مقاله

0 از 0 رای

+ارسال دیدگاه