جواب فعالیت صفحه ۱۲۷ روان شناسی یازدهم

در این نوشته با جواب فعالیت صفحه ۱۲۷ روان شناسی یازدهم همراه شما هستیم.

جواب فعالیت صفحه ۱۲۷ روان شناسی یازدهم

دانش آموزان کلاس، با راهنمایی دبیر، به گروه های سه نفری تقسیم شوند و هر گروه با توجه به مسئله ذکر شده، گام به گام، کارهای انجام شده با روش «کاهش تفاوت وضعیت موجود با وضعیت مطلوب» برای حل آن مسئله را بنویسند.

پاسخ های پیشنهادی، کارخانه شکلات به علت عدم تنوع در محصولاتش با کاهش درآمد رو به رو شده است. مدیران آن برای افزایش فروش به تدریج محصولات جدیدی تولید می کنند. یا یک آژانس مسافرتی که فقط کاروان های زیارتی را برنامه ریزی می کند برای جلوگیری از زیان، به برنامه ریزی برای تورهای سیاحتی نیز اقدام کرده است.

در زبان شیرین فارسی با داستان هایی مواجه می شویم که معماگونه بوده و از افراد می خواهند تا راه حل آن را پیدا کنند. به مثال زیر توجه کنید:
چوپانی یک گرگ و یک گوسفند و مقداری علف دارد و می خواهد هر سه را به آن طرف رودخانه ببرد. چگونه گرگ و گوسفند و علف را به آن سوی رودخانه ببرد بدون اینکه علف و گوسفند خورده شوند؟
هریک از دانش آموزان، با بررسی متون ادبی زبان فارسی، نمونه ای مانند مثال فوق را بیابند و به کلاس ارائه کنند.

داستان کلاغ و مار در کلیله و دمنه از کلاغی حکایت می کند که ماری زیر درختی که او لانه دارد زندگی می کند و در غیاب او جوجه هایش را می خورد. کلاغ می خواهد چشمان مار را با نوک خویش دربیاورد، اما روباه راه حلی به کلاغ یاد می دهد که در پایان، مردم ده، مار را با چوب می کشند.

برای مشاهده گام به گام سایر صفحات کتاب کافیست آن را در گوگل به همراه عبارت «حالا درس» جست و جو کنید.

امتیاز شما به این مقاله

0 از 0 رای

+ارسال دیدگاه