جواب صفحه ۱۶۸ روان شناسی یازدهم

در این نوشته با جواب صفحه ۱۶۸ روان شناسی یازدهم همراه شما هستیم.

جواب صفحه ۱۶۸ روان شناسی یازدهم

رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس برای غلبه بر قدرت دشمنان، با وجود نبود امکانات مادی، با بهره گیری از اراده فولادین توانستند شجاعت های بسیاری از خود نشان دهند. با جست و جو در فضای مجازی یک یا چند نمونه از این موارد را بیابید و مطالب مناسبی درباره آن بنویسید (افرادی همچون شهیدان، آبشناسان، همت، باکری، صیاد شیرازی، نامجو و …)

حسن آبشناسان در آغاز 
او سال ۱۳۱۵ در امامزاده یحیی، نزدیک نازی آباد، به دنیا آمد. نخستین دوره رنجری را که در ایران تشکیل شد، طی کرد و در سال ۱۳۵۶ دوره های عالی ستاد فرماندهی را با موفقیت پشت سر گذاشت. 
در سال ۵۰ به استان فارس منتقل شد و حدود ۱۰ سال در شیراز بود. در این مدت دوره تکمیلی چتربازی و تکاور کوهستان را در ایران و اسکاتلند گذراند و به زبان انگلیسی نیز مسلط شد. ورزیدگی و آمادگی بالای روحی و جسمی او موجب شده بود آبشناسان، در ورزش های دوومیدانی، والیبال، بسکتبال، پینگ پنگ، شنا، سوارکاری و جودو صاحب مهارت های بالایی باشد.در مسابقه نظامی- ورزشی، بین تکاوران کوهستان ارتشهای منتخب جهان در اسکاتلند با گروهش شرکت کرد و رتبه اول را گرفت و قدرت خود و ایران را به رخ کشورهای صاحب نام کشاند. بعدها به خاطر نظم و پاکیزگی اش از طرف داور مسابقات برایش تقدیرنامه فرستادند. ظاهرا حسن هنگام مسابقه کوهنوردی آشغالهای سر راهش را نیز بر می داشته و در کوله پشتی می ریخته است. میجر اسکاتلندی همراهشان به او می گوید: «تو یک افسر ارشدی. چرا این کار را می کنی؟» حسن جواب می دهد: «من مرد کوهم. حیف است این طبیعت زیبا کثیف باشد.»

۱- برادرم به فوتبال علاقمند است و می خواهد در این زمینه پیشرفت کند. من چگونه می توانم او را راهنمایی کنم تا تجارب موفقی داشته باشد و در صورت شکست در یک مرحله، دست از تلاش برندارد و به کوشش ادامه دهد؟

با تبیین هدف و عوامل موثر برای رسیدن به هدف، او را آماده کنم.سپس با ارائه تجربیات افراد موفق در این مسیر و بررسی شکست های آن ها برادرم را راهنمایی کنم و با ایجاد توانمندی، انسجام ارزش ها و رفتار را در او به وجود آورم.

۲- من می خواهم در تحصیل، انتخاب رشته و شغل آینده، انتخاب های درستی داشته باشم در هر مورد باید چه نکاتی را رعایت کنم؟

توجه به علایق و توانمندی ها، مشاروه درست، شناخت شرایط واقعی موجود، مطابقت فعالیت ها با اهداف تعیین شده

برای مشاهده گام به گام سایر صفحات کتاب کافیست آن را در گوگل به همراه عبارت «حالا درس» جست و جو کنید.

امتیاز شما به این مقاله

0 از 0 رای

+ارسال دیدگاه