در این نوشته با جواب سلام وقت بخیر صفحه 31 نگارش دوم همراه شما هستیم.
جواب سلام وقت بخیر صفحه 31 نگارش دوم
۱- چهار سطر اول را از روی درس، با خط خوانا بنویس.
بچه خرگوش ها منتظر …
1- بچه خرگوش ها منتظر معلم بودند. معلم با سبد هویج وارد، سلام کرد و پرسید :«بچه ها، فکر می کنید چرا خدا به ما گوش داده است؟»
پشمالو دستش را بلند کرد و گفت :«برای اینکه صداها را بشنویم». آموزگار لبخند زد و پرسید :«اگر گوش نداشتیم، چه می شد؟»
۲- کلمه های درس را که یکی از نشانه های «فـ شـ پـ» دارند، یک بار بنویس.
2- خرگوش، شد، پرسید، فکر، گوش، پشمالو، دستش، بشنویم، نداشتیم، دم پنبه ای، نمی شنیدیم، پرسش، چشم، اتفاقی، پیش، شغال، برفی، پرنده، پس، داشتن، همیشه، شماست، پاسخ و خوش حالی.
۳- جمله های زیر را مانند نمونه، پرسشی کن و با علامت مناسب، دوباره بنویس.
چرا مژگان به مسافرت رفت؟
سعید درسش را خواند.
به معلم احترام گذاشتی.
سیما هر هفته یک کتاب می خواند.
جواب- کی سعید درسش را خواند؟
آیا به معلم احترام گذاشتی؟
چگونه سیما، هر هفته یک کتاب می خواند؟
۴- نوشتهی زیر را تا دو سطر ادامه بده.
معلم وقتی وارد کلاس شد، به دانش آموزان گفت:«…
معلم وقتی وارد کلاس شد، به دانش آموزان گفت: «امروز می خواهیم درس مدرسهی خرگوش ها را بخوانیم، کدام یکی از شما می داند که این درس درباره چه چیزی است؟» سمیرا دستش را بلند کرد و گفت :«من می دانم، درباره نگه داری از گوش است، چون بردار من سال گذشته کلاس دوم بوده و این درس را برای من خوانده بود».
سلام سلام ستاره!