در این نوشته با جواب صفحه 119 تفکر و سواد رسانه دهم همراه شما هستیم.

جواب صفحه 119 تفکر و سواد رسانه دهم

عکس و مکث صفحه 119 تفکر و سواد رسانه ای دهم

جواب صفحه 119 تفکر و سواد رسانه دهم

همانطور که در عکس قابل مشاهده است، فردی با جارو برقی در حال سرقت اطلاعات از کامپیوتر شخصی یک نفر می باشد که با این اطلاعات می تواند آسیب های زیادی به شخص موردنظر بزند.این روزها محافظت از اطلاعات مخصوصا در فضای مجازی از اهمیت خیلی بالایی برخوردار می باشد و ما نباید به هر کس و یا هر پیامی اعتماد کنیم. به عنوان مثال زمانی که داریم از درگاه پرداخت آنلاین بانک ها استفاده می کنیم باید مطمئن شویم که صفحه اینترنتی موردنظر جعلی نباشد.

همه ما باید برای جلوگیری از هک شدن و سرقت اطلاعاتمان توسط افراد سودجو باید موارد زیر را رعایت کنیم:

۱- گوشی موبایل یا لپ تاپ خود را رمز دار کنیم و نگذاریم افراد غریبه با آنها کار کنند، همچنین باید روی وسایل الکترونیک خود آنتی ویروس و فایروال نصب کنیم.

۲- اگر شخصی به ما پیام داد، حتما مطمئن شویم که نیت بدی ندارد و حتی اگر یک درصد هم شک کردیم سریعا مکالمه را مسدود کنیم.

۳- استفاده از وای فای های عمومی و بلوتوث ها راهی بسیار آسان برای هکرها هستند که می توانند به تلفن همراه متصل شوند و از حساب ها برداشت کنند.

۴- اگر مورد مشکوکی مشاهده کردیم و یا اطلاعاتمان مورد سرقت قرار گرفت سریعا باید به وبسایت پلیس فتا مراجعه کنیم و درخواست بررسی بدهیم.

۵- هر برنامه ای را نباید بر روی کامپیوتر یا موبایل خود نصب کنیم زیرا ممکن است حاوی بد افزار یا ویروس باشد. این بدافزار ها حتی می توانند اطلاعات بانکی ذخیره شده در موبایل ما را مورد سرقت قرار دهند.

همیشه باید این را به یاد داشته باشیم که یک هکر می تواند می تواند فقط با نوشتن برنامه ای که خارج از دید ما است و حتی به آن فکر نمی کنیم با بررسی اطلاعات موجود در کامپیوتر و قرار دادن آن در شبکه، به سادگی به اطلاعات کاربری ما دسترسی پیدا کند.

فعالیت در خانه صفحه 119 تفکر و سواد رسانه ای دهم

طی هفته جاری با توجه به جدول حقوق مخاطب در برابر رسانه ها، نسبت به رسانه های اطراف خود و پیام های آنها حساس باشید و برای نقض این حقوق، دو نمونه ذکر، و جلسه آینده در کلاس مطرح کنید.

طی هفته جاری برخی خبرگزاری ها و شبکه اجتماعی اینستاگرام را زیر نظر گرفتم، بسیاری از سایت ها و پیج ها بخاطر دریافت دنبال کننده بیشتر تیترهایی اشتباه و کنجکاو کننده برای مطالب خود می گذارند.

بسیاری از صفحات با درج نوشته هایی دروغین به دنبال دیده شدن بیشتر می باشند و به مخاطب خود احترامی نمی گذارند.