جواب صفحه ۶۱ مطالعات سوم

در این نوشته با جواب صفحه ۶۱ مطالعات سوم همراه شما هستیم.

جواب صفحه ۶۱ مطالعات سوم

مقایسه و پرس و جو

۱- خانه ی شما چه تفاوت هایی با خانه ی آقای محمودی دارد؟ چه شباهت هایی دارد؟

خانه ی ما آب لوله کشی دارد، حوض ندارد و…

۲- با یکی از افراد سالخورده ی خانواده تان گفت و گو کنید. چند مورد از تفاوت های خانه های آنها را با خانه های امروزی بپرسید و در کلاس بگویید.

در خانه های قدیمی دستشویی در حیاط ها بود نه در واحد، فضای آشپزخانه و مطبخ از فضای خانه جدا بود و…

خانه‌های امروزی نسبت به خانه‌های قدیمی در بسیاری از جوانب تفاوت دارند. در زیر به برخی از تفاوت‌های اصلی اشاره می‌کنیم:

اندازه: خانه‌های امروزی معمولاً بزرگتر از خانه‌های گذشته هستند. این تفاوت معمولاً به دلیل نیاز به فضای بیشتر برای زندگی، رفاه و راحتی افراد است.

طراحی: طراحی خانه‌های امروزی نسبت به قدیمی بسیار متنوع‌تر و پیچیده‌تر است. این تفاوت به دلیل پیشرفت تکنولوژی، نوآوری در معماری و نیاز به کاربری‌های متنوع خانه است.

تجهیزات: خانه‌های امروزی با تجهیزاتی مانند سیستم‌های تهویه مطبوع، سیستم‌های امنیتی، سیستم‌های خانه هوشمند و… مجهز هستند که این تجهیزات در خانه‌های قدیمی وجود نداشتند.

مصالح ساخت: با پیشرفت صنعت و تکنولوژی، مصالح ساخت خانه‌های امروزی از جمله بتن، فولاد و شیشه هستند که این مصالح در گذشته به راحتی در دسترس نبودند.

فضای سبز: در خانه‌های امروزی به مصالح سبز و فضای سبز بیشتر توجه می‌شود تا با افزایش کیفیت هوای داخل خانه، فضای سبز زیبایی بیشتری را برای ساکنان فراهم کند. اما در خانه‌های قدیمی به فضای سبز توجه چندانی نمی‌شد.

برای مشاهده گام به گام سایر صفحات کتاب کافیست آن را در گوگل به همراه عبارت «حالا درس» جست و جو کنید.

امتیاز شما به این مقاله

0 از 0 رای

+ارسال دیدگاه

5 دیدگاه ها

  • مدیحه ترکمانی

    عالی

  • مدیحه ترکمانی

    سلام دوستان من مدیحه ترکمانی هستم این نوشتار خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خوشم اومد

  • مان

    عالی

  • هلما

    عالی