در این نوشته با جواب نگارش صفحه 48 نگارش چهارم همراه شما هستیم.

جواب نگارش صفحه 48 نگارش چهارم

الف) به یک گلدان گل با دقّت نگاه کنید و یک بند توصیفی بنویسید.

مادر بزرگ من گلدان های زیادی دارد. یکی از گلدان هایش قهوه ای رنگ است؛ که به آن گلدان سفالی می گوید لبه گلدان طرح های زیبایی دارد که نشان می دهد چه سفال گر با سلیقه ای آن را ساخته است.

در این گلدان گلی با برگ هایی به رنگ سبز و قرمز وجود دارد مادرم می گویید نام این گل حسن یوسف است

جواب دوم: این گلدان شامل یک گل زیبا و بسیار شاداب است که شاخه‌های سبز و باریکش به طور طبیعی به سوی آفتاب خیره می‌شوند. گل‌های آن بسیار رنگارنگ و جذاب هستند و برگ‌های نازک و دراز آن نیز بسیار خوش‌رنگ و سالم هستند. این گلدان با طراحی زیبا و شیک خود، به شیوه‌ای بسیار زیبا و منظم در هر محیطی جلوه‌ای خاص و جذاب به همراه دارد.

ب) درباره ی کارهایی که در تعطیلات آخر هفته انجام داده اید، فکر کنید و یک بند روایتی بنویسید.

تعطیلات آخر هفته با وجود کرونا مثل سابق نیست.من در این تعطیلات نتوانستم به خانه ی مادر بزرگم بروم و در عوضش مادرم با اون تماس تصویری گرفت و من از پشت گوشی او را بوسیدم.

مادرم گفت نباید به کوچه بروم و برای این که حوصله ام سر نرود به من بازیه شطرنج را آموزش داد و شب ک با پدرم بازی کردم حسابی تعجب کرد!

جواب دوم:در روز پنجشنبه، با خانواده به یک سفر کوتاه رفتیم و در طبیعت دور از شلوغی شهر لحظات آرامش بخشی داشتیم. در روز بعدی، همراه با سایر اعضای خانواده به تمیز کردن خانه پرداختیم و نهایتاً به جشن تولد پدرم پرداختیم که با حضور اعضای فامیل بسیار شاد و خاطره‌انگیز بود. این تعطیلات آخر هفته، با انجام کارهای مختلف و لذت بخش، برایمان به یاد ماندنی شد.

گام به گام صفحات دیگر درس مهمان شهر ما