در این نوشته با جواب نگارش صفحه 68 نگارش چهارم همراه شما هستیم.

جواب نگارش صفحه 68 نگارش چهارم

متنی بنویسید که سه بند داشته باشد. موضوع کلّی متن «نان» است. برای این موضوع کلّی، سه موضوع کوچک تر بنویسید تا موضوع هر یک از سه بند متن باشند.

موضوع هر بند را بنویسید.

بند اول: فواید نان

بند دوم: انواع نان

بند سوم: مراحل تولید نان

نان یکی از خوراکی هایی است که بسیار مفید است؛ و به ما انرژی می دهد تا گرسنه نشویم. مادرم می گوید نان نعمت خداست و باید به آن احترام گذاشت.

نان ها انواع گوناگونی دارند مثل: تافتون؛ بربری؛ لواش؛ سنگک و … که هر کدام طعم به خصوص خود را دارند؛ من عاشق نان سنگک هستم.

برای تولید نان زحمت بسیاری کشیده می شود؛ کشاورز زحمت کش گندم را می کارد و درو می کند آسیابان آن را آرد می کند و نانوا نان را می پزد تمام این کارها برای ماست تا با خوردن آن انرژی بگیریم و بابت این نعمت بزرگ خداوند را شاکر باشیم.


جواب دوم

مقدمه:نان یکی از مهم‌ترین مواد غذایی در سراسر جهان است که از قدیمی‌ترین زمان‌ها تا به امروز استفاده می‌شود. این ماده غذایی بسیار مهم و مغذی است و در انواع مختلفی تهیه و مصرف می‌شود. در زیر چند بند انشا درباره نان آورده شده است:

بند اول:
نان یکی از اساسی‌ترین مواد غذایی در جامعه است. این محصول ساده ولی مغذی از آرد و آب تهیه می‌شود و می‌تواند به صورت تازه یا خشک مصرف شود. نان معمولاً در سهولت و سرعت تهیه و مصرف، پایداری و قدرت اشباع از بقیه مواد غذایی برتری دارد.

بند دوم: انواع نان
نان در انواع مختلفی مانند نان سفید، نان گندمی کامل، نان جو، نان برنجی و نان سیب زمینی تولید می‌شود. هر نوع نان ممکن است دارای مزایا و خواص مخصوص خود باشد. برای مثال، نان سفید که از آرد سفید تهیه می‌شود، رایج‌ترین نوع نان است ولی برخی افراد برای بهبود سلامتی، نان گندمی کامل را ترجیح می‌دهند که حاوی فیبر و مواد مغذی بیشتری است.

بند سوم:نان در زندگی
نان در جوامع مختلف به عنوان یک نماد مهم اجتماعی و فرهنگی نیز محسوب می‌شود. در بسیاری از فرهنگ‌ها، نان به عنوان نمادی از مهر و محبت و همچنین نماد روزی که به خانه می‌آورده استفاده می‌شود. همچنین، نان در مراسم‌ها و جشن‌ها نیز نقش مهمی دارد و به عنوان نماد خوشبختی و فراوانی معنا می‌شود.

بند چهارم: شکل های مختلف نان
تهیه نان نیز هنری است که در سراسر جهان به وجود آمده است. از نان های مسطح و نرم در مناطق مختلف اروپا گرفته تا نان های پفکی و لاواش در کشورهای شرقی، هر نوع نان دارای فرمول و روش تهیه خاص خود است. پخت نان نیز ممکن است به صورت سنتی با استفاده از آتش و فر، و یا به صورت صنعتی با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام شود.

گام به گام صفحات دیگر درس فرمانده دل ها