آپدیت

جواب گفت و گو کنید صفحه ۱۰ مطالعات سوم

10 3

در این نوشته با جواب گفت و گو کنید صفحه ۱۰ مطالعات سوم همراه شما هستیم.

جواب صفحه ۱۰ مطالعات سوم

۱- چرا مسخره کردن دیگران کار نادرستی است؟

مسخره کردن دیگران کار نادرستی است چون باعث می‌شود که آن‌ها احساس ناراحتی کنند. وقتی کسی را مسخره می‌کنیم، ممکن است او غمگین شود یا احساس کند که دوستش نداریم. همه ما دوست داریم با ما با احترام رفتار شود و کسی ما را اذیت نکند، پس ما هم باید با دیگران مهربان باشیم و کاری نکنیم که دلشان بشکند. به جای مسخره کردن، بهتر است به دوستانمان کمک کنیم و با هم خوش بگذرانیم. این‌طوری همه خوشحال‌تر هستیم و دوست‌های بهتری پیدا می‌کنیم.

از معلم خود بپرسید خداوند در قرآن در این باره چه فرموده است؟

در سوره حجرات، آیه ۱۱ آمده است:

“یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا یَسْخَرْ قَوْمٌ مِّن قَوْمٍ عَسَىٰ أَن یَکُونُوا خَیْرًا مِّنْهُمْ وَلَا نِسَاءٌ مِّن نِّسَاءٍ عَسَىٰ أَن یَکُنَّ خَیْرًا مِّنْهُنَّ”

ترجمه: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، نباید گروهی از شما گروهی دیگر را مسخره کنند، شاید آن‌ها بهتر از اینان باشند. و نباید زنانی زنان دیگر را مسخره کنند، شاید آن‌ها بهتر از اینان باشند.»

همچنین ببینید:سوالات درس ۳ مطالعات سوم

۲- اگر همه ی انسان ها مثل هم بودند، همه، یک شکل و قیافه داشتند و علاقه ها و توانایی هایشان کاملاً شبیه هم بود، چه می شد؟

اگه همه‌ی انسان‌ها مثل هم بودند و همگی یک شکل و قیافه داشتند و علاقه‌ها و توانایی‌هاشون هم شبیه هم بود، زندگی خیلی خسته‌کننده می‌شد. فکر کن همه لباس‌های یک رنگ می‌پوشیدیم، همه به یک چیز علاقه داشتیم و همه یک کار انجام می‌دادیم! دیگه تنوعی توی زندگی نبود و هیچ چیزی برای یاد گرفتن از همدیگه نداشتیم. مثلاً وقتی یکی از دوست‌هامون نقاشی خوبی می‌کشه، ما ازش یاد می‌گیریم یا وقتی یکی دیگه‌مون ورزشکاره، به ما هم انرژی می‌ده که ورزش کنیم.

خوبی اینه که هرکسی با بقیه فرق داره؛ این‌طوری می‌تونیم از همدیگه چیزای جدید یاد بگیریم، با هم همکاری کنیم و هرکسی توی چیزی که دوست داره، موفق بشه. دنیا با این همه تفاوت‌ها قشنگ‌تر و هیجان‌انگیزتره!

برای مشاهده گام به گام سایر صفحات کتاب کافیست آن را در گوگل به همراه عبارت «حالا درس» جست و جو کنید.

امتیاز شما به این مقاله

5 از 1 رای

+ارسال دیدگاه