هندسه یکی از دروس تخصصی رشته ریاضی و فیزیک پایه دوازدهم است که در کنکور سراسری تست های قابل توجهی رو به خود اختصاص می دهد. در این نوشته حل تمرین فصل اول هندسه 3 دوازدهم را به صورت رایگان برای دانلود قرار داده‌ایم. در این حل تمرین، پاسخ تمام بخش‌های کتاب درسی وجود دارد.

فصل اول هدسه 3 پایه دوازدهم درباره ماتریس و کاربردها می‌باشد. این فصل به توضیح این موضوع و حل مثال ها و ارائه چندین تمرین و فعالیت از آن می پردازد که در ادامه می توانید فایل گام به گام فصل اول هندسه پایه دوازدهم را به صورت pdf دانلود کنید.

یکی از کاربردی ترین مباحث و موضوع های ریاضی مبحث ماتریس است. امروزه از ماتریس به عنوان ابزاری قوی در شاخه های دیگر ریاضیات و به خصوص در فیزیک کوانتم (هایزنبرگ، اولین شخصی که ماتریس ها را در فیزیک به کار برد، میگوید: تنها ابزاری که من در مکانیک کوانتم نیاز دارم ماتریس ها می باشند.)

و در رایانه و علومی چون آمار، حسابداری و… استفاده میشود. ریاضیات کاربردی، در تمام گرایش هایش نیاز مبرم به ماتریس دارد زیرا در بیشتر موارد، حل مسائل کاربردی و عملی با حل دستگاه های معادلات و نامعادلات پیوند میخورد و حل این دستگاه ها با ماتریس رابطۀ تنگاتنگ دارد

گام به گام فصل اول هندسه دوازدهم

گام به گام فصل اول هندسه دوازدهم

سرفصل های فصل اول هندسه دوازدهم

  • درس اول: ماتریس و اعمال روی ماتریس ها ص 9
  • درس دوم: وارون ماتریس و دترمینان ص 22

مفهوم ماتریس نخستین بار در کارهای ویلــیام هامیلــتون (1865- 1805 ) ریاضی ِ دان ایرلندی و “کیلی” ریاضیدان ٔ انگلیسی در نیمه اول قرن نوزدهم مطرح  شد

دانلود حل تمرین فصل اول هندسه 3 دوازدهم

برای دانلود گام به گام اول هندسه دوازدهم از بخش زیر اقدام کنید

تهیه کننده: جناب آقای ملاسعیدی

برای مشاهده گام به گام هندسه دوازدهم در سایر دروس روی عبارت رنگی کلیک کنید.