در این نوشته با سوالات متن درس چهارم تفکر و سواد رسانه ای دهم همراه شما هستیم برای مشاهده جزوه پرسش و پاسخ درس چهارم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم به ادامه مطلب مراجعه کنید.

سوالات متن درس چهارم تفکر و سواد رسانه ای دهم

منظور از بازنمایی چیست؟

پاسخ: بازنمایی یعنی نشان دادن واقعیت به شکلی خاص. معنای بازنمایی این نیست که ضرورتا هر پیام رسانه ای،  ضد واقعیت یا کاریکاتوری از آن باشد؛ بلکه این است که رسانه با استفاده از بازنمایی می کوشد تفسیر و تحلیل خود را از واقعیت موردنظر به   صورت آشکار و پنهان به ذهن مخاطبان خود ارسال کند طوری که او احساس تفاوتی بین این دو نکند

2 – تصویر زیر به کدام مفهوم رسانه ای اشاره دارد؟ : ………. یعنی قاب بستن روی واقعیت و معرفی دنیا از نگاه خود

سوالات متن درس چهارم تفکر و سواد رسانه ای دهم

سوالات متن درس چهارم تفکر و سواد رسانه ای دهم

پاسخ: بازنمایی

3-از طریق یک مثال بررسی کنید رسانه ها چگونه می توانند با ارائۀ پیام های دستکاری شده و بازی با تصویری که از واقعیت ارائه می کنند، بر دیدگاه و قضاوت مخاطبان خود تأثیرات جدی بگذارند؟

پاسخ: از مثال های کتاب در مورد حیله گر بودن روباه و یا رستم دستان و یا زبان انگلیسی شاد می توانید استفاده کنید. منظور این است که ما در این موارد اطلاعی نداشتیم و رسانه ها این تصویر را در ذهن ما ایجاد کرده اند. 

4- نظر دکتر دیوید السون در زمینۀ بازنمایی خانواده در آثار هالیوودی را بنویسید؟

پاسخ: خانواده ای که ما در فیلم ها می بینیم و یا دربارۀ آنها در روزنامه ها می خوانیم، احتمالا حرا فتر،خشن تر، مشکل دارتر، غنی تر یا فقیرتر از حدّ متوسط هستند؛ بنابراین ما معمولا نمونه های  غیرواقعی خانواده را در رسانه های گروهی می بینیم و کمتر شاهد زندگی خانواد ه ها به صورت واقعی هستیم

برای مشاهده سایر دروس سوالات متن تفکر و سواد رسانه ای روی عبارت لینک دار کلیک کنید.