در این نوشته با جواب تحلیل و بررسی صفحه 37 دین و زندگی دوازدهم همراه شما هستیم.

جواب تحلیل و بررسی صفحه 37 دین و زندگی دوازدهم

درباره سؤال های زیر فکر کنید و در صورت نیاز با دبیر خود مشورت و پاسخی برای هریک تهیه نمایید. سپس نتیجه تحلیل و بررسی خود را در کلاس ارائه کنید.

ــ آیا به طور کلی انسان امروزی بیش از گذشته به یاد خداست؟

– خیر

ــ آیا مردم در انتخاب نوع پوشش، غذا، تفریح، مشاهدهٔ فیلم، مطالعه  کتاب، ورود به سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی حلال و حرام الهی را مراعات می کنند؟

– در بسیاری از موارد متاسفانه خیر؛ چرا که بیشتر انسان ها در عین قبول داشتن خداوند، دین و دستورات دینی را در متن زندگی خود وارد نمی کنند و برعکس، تمایلات دنیوی و نفسانی خود را اصل قرار می دهند.

ــ آیا بشر امروز اصولاً به دنبال یادگیری تکالیف الهی خود است؟

-خیر؛ چرا که ایمان انسان معاصر به خداوند تحت تأثیر جنبه های نوین شرک کم رنگ شده است و به همین دلیل، در تکالیف خود دچار غفلت شده است.

ــ الگوهای بشر امروزی چگونه اند؟ آیا الگوهایی هستند که سبک زندگی آنها مورد پسند و رضایت خداوند باشد؟

خیر؛ متأسفانه امروزه اغلب مدها معرّف یک پیام یا یک گروه غیر اخلاقی هستند و برخی مسلمانان نیز آگاهانه یا کورکورانه ازآنها تقلید می‌کنند و از مسیر اطاعت خداوند دور می‌شوند.

ــ به نظر شما چگونه می توان مظاهر شرک را از جامعه دور کرد و مظاهر توحید را تقویت نمود؟

-در آینده می بایست اقدام به اصلاح امور در زندگی فردی خود کنیم تا گناهان به صورت اجتماعی در نیایند؛ چرا که در این صورت اصلاح آنان بسیار مشکل خواهد بود و در مرحله بعد نیز باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود تا جامعه ای موحد به وجود بیاید.