در این نوشته با جواب صفحه 118 تفکر و سبک زندگی هفتم همراه شما هستیم.

جواب صفحه 118 تفکر و سبک زندگی هفتم

فعالیت تکمیلی

موضوع فعالیت سنگ ها و کشف سیاره پلوتون را با هم مقایسه کنید و بگویید چه تفاوت ها، شباهت ها و رابطه هایی بین این دو مثال وجود دارد؟

تفاوت آن دو این است که سنگ بر روی زمین است و به راحتی پیدا می شود و علت تشکیل آن مشخص می باشد، اما سیاره پلوتون در فضا قرار گرفته و تنها یکی از آن وجود دارد و باعث بی نظمی در مدار شده بود. شباهت آن دو این است که سیاره پلوتون از موادی مانند سنگ تشکیل شده است.

فعالیت در خانه

با بررسی یافته های علمی دانشمندان، نمونه یا نمونه های دیگری از وجود نظم بین پدیده های آفرینش را بنویسید.

به عنوان نمونه یک کتاب را در نظر بگیرید. آن کتاب از هزاران حرف و کلمه و جمله ترکیب شده است، اما این حروف و کلمات چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ آیا درهم و برهم و بدون ربط کنار هم قرار گرفته‌اند؟ یا این که با نظم و ارتباط خاصی در کنار هم آمده‌اند؟

بعد از این که آن کتاب را خواندید متوجه می شوید که تمام حروف و کلمات و جمله‌ها و بخش‌های مختلف آن کاملًا مربوط و متناسب به هم هستند و هدف واحدی را تعقیب می کنند.

تمام این حروف و کلمات با نظم و ترتیب خاصی کنار هم قرار گرفته‌اند و هر یک جایگاهی ویژه ای دارند. به خوبی درک می‌کنید که در تنظیم و تألیف این حروف و کلمات، منظور و هدفی در نظر بوده است.

متوجه می شوید که نویسنده کتاب، عقل و شعور داشته و قبلا از کار خود آگاه بوده و با پیش بینی و هدف گیری، حروف و کلمات را این چنین در کنار هم تنظیم کرده است و در این کار توانایی و مهارت لازم را داشته است. پس در یک مجموعه منظم همه اجزا به هم پیوسته و مربوطند و هدف واحدی را تعقیب می کنند.

همچنین از نمونه های دیگر از وجود نظم بین پدیده های آفرینش می توان به

1) نظم در بین خورشید و زمین و ماه که گردش منظم اینها باعث به وجود آمدن شب و روز می شود.

2) گردش منظم فصل ها،

3) چرخه های زیستی

اشاره کرد.