در این نوشته با جواب فعالیت تکمیلی در کلاس صفحه 68 تفکر و سبک زندگی هفتم همراه شما هستیم.

جواب فعالیت تکمیلی در کلاس صفحه 68 تفکر و سبک زندگی هفتم

1- افراد مختلف در مواجهه با یک موقعیت، مانند تماشای یک فیلم، دیدن وقایع و حوادث، شنیدن و خواندن سخنان دیگران و آنچه به وسیله حواس پنجگانه دریافت می شود، ادراکات متفاوتی دارند. اینکه این و ادراک تا چه حد درست یا نادرست است، نیاز به استفاده از معیار دارد. در تفسیر خوانده ها، شنیده ها، مشاهدات و هر آنچه حس می کنیم، چه معیارهایی را برای بررسی درستی و نادرستی باید به کار بگیریم؟

معیارهای ما باید استفاده از دانش هایی باشد که تغییر پذیر نباشند مثلا علومی که منشا انسانی دارند تغییر پذیرند اما دانشی که از طریق وحی به ما میرسد و منشا الهی دارد تغییر پذیر نیست وقتی معیار ما دانش و قوانین الهی باشد که تغییر ناپذیرند می توان از آن برای تعیین دوستی یا نادرستی ادراکات استفاده کرد.

2- واقعیت ها و حقایقی وجود دارند که به وسیله حواس پنجگانه از آنها آگاه نمی شویم. چند مورد نام ببرید. چگونه می توان درباره آنها شناخت پیدا کرد؟

حقایقی وجود داره که انسان ها از طریق حواس توانایی درک آنها را ندارد و یا  علوم دیگری همچون وحی درک قبلی و می توان به آن پی برد. همانند نزول قرآن که یکباره به قلب پیامبر اکرم (ص) نازل شد در داستان های دیگر قرآنی می خوانیم که خداوند از طریق وحی با انسان ارتباط برقرار کرد و مفاهیمی چون آخرت را برای انسان توصیف نمود.