در این نوشته با جواب فعالیت تکمیلی صفحه 66 تفکر و سبک زندگی هفتم همراه شما هستیم.

جواب فعالیت تکمیلی صفحه 66 تفکر و سبک زندگی هفتم

1- افراد مختلف در مواجهه با یک موقعیت، مانند تماشای یک فیلم، دیدن وقایع و حوادث، شنیدن و خواندن سخنان دیگران و آنچه به وسیله‌ی حواس پنجگانه دریافت می‌شود، ادراکات متفاوتی دارند. اینکه این ادراک تا چه حد درست یا نادرست است، نیاز به استفاده از معیار دارد. در تفسیر خوانده‌ها، شنیده‌ها، مشاهدات و هر آنچه حس می‌کنیم، چه معیارهایی را برای بررسی درستی و نادرستی باید به کار بگیریم؟

معیار ما باید استفاده از دانشی باشد که تغییر پذیر نباشد. مثلاً دانشی که منشأ انسانی دارند تغییر پذیر هستند اما دانشی که از طریق وحی به ما رسیده و منشأ الهی دارند تغییر پذیر نیستند. وقتی معیار ما دانش و قوانین الهی باشد که تغییر ناپذیر هستند می توان از آن برای تعیین درستی یا نادرسی استفاده کرد.

2- واقعیت‌ها و حقایقی وجود دارند که به وسیله‌ی حواس پنجگانه از آنها آگاه نمی‌شویم. چند مورد نام ببرید. چگونه می‌توان درباره‌ی آنها شناخت پیدا کرد؟

خیلی چیز ها واقعیت ها و … را نمی توان با هواس پنجگانه فهمید چون آن ها را باید درک کنیم و با قلب مان و احساسی که داریم درک کنیم .مثل وجود فرشتگان ما فرشتگان را نمی بینیم ولی به وجود داشتن آنها اعتقاد داریم یعنی با احساسات مان آن را درک می کنیم.