در این نوشته با جواب فعالیت در منزل صفحه 116 تفکر و سبک زندگی هشتم همراه شما هستیم.

جواب فعالیت در منزل صفحه 116 تفکر و سبک زندگی هشتم

1- باورها یا عقیده ها، اندیشه هایی هستند که ما به درستی آنها اعتقاد داریم؛ دو مورد از باورهای خود را بنویسید و توضیح دهید چگونه به هر یک از آنها اعتقاد پیدا کردید.

 من باور دارم که هیچ چیزی در زندگی ما اتفاقی نیست و این باور بر اثر این است که از نظر من همه چیز از قبل تعیین شده و ما در آن نقشی نداریم و بعدها متوجه میشویم که حتی اتفاق های کوچکی که در گذشته برایمان رخ داده است، چه نقش اساسی در زندگی ما داشته است، ایجاد شده است.به نظر من آدم ها باید خودشان دلیل حال خوش و خوب خودشان باشند، این نظر بر اثر اینکه هیچکس ما را به اندازه خودمان دوست ندارد و ما به خودمان بیشتر از هر کسی اهمیت می دهیم، به وجود آمده است.

2- رسانه های جمعی مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه ها، اینترنت و … در شکل گیری باورها و عقاید ما تأثیر دارند. مثال هایی از تأثیرات مثبت و منفی این رسانه ها را در زندگی مردم بنویسید.

رسانه ها منتقل کننده پیام هستند و تاثیر گزاری آنها در آنها در جامعه را می توان با نوع پوشش، صحبت کردین و تغییراتی که در زندگی اتفاق می افتد مشاهده کرد. همچنین به کار بردن اصطلاحات و تیکه کلام های مختلف در زبان عمومی جامعه ماند کلاه قرمزی، جیگر و … از نمونه تاثیرات رسانه های مختلف در زندگی کلامی مرد می باشد، به همین شکل تبلیغات نیز تاثیراتی در شیوه زندگی مردم میگزارد.

به طور کلی رسانه های جمعی می تواند در زندگی ما انسان ها تاثیر بگذارد و ما می توانیم از آن استفاده درست کنیم و یا با استفاده نادرست و می تواند در شکل گیری و باورهای انسان ها تاثیر بگذارد.