جواب فعالیت صفحه ۱۱۰ ریاضی هشتم

در این نوشته با جواب فعالیت صفحه ۱۱۰ ریاضی هشتم همراه شما هستیم.

جواب فعالیت صفحه ۱۱۰ ریاضی هشتم

آزاده، نرگس و نسیم هنگام گردش علمی به یک آب گذر (کانال) به عرض ۵ متر رسیدند. در طرف دیگر آب گذر دیواره‌ای به ارتفاع ۳ متر وجود داشت. آنها می‌خواهند بدانند اگر پلی برای رفتن به طرف دیگر آب ساخته شود، طول آن چقدر خواهد بود؟

در ادامه، گفت‌ وگوی این سه دانش آموز را می‌خوانید که برای حل این مسئله صورت گرفته است. با دقت در این گفت وگو سعی کنید نظر هر دانش آموز را توضیح دهید.
آزاده: به نظر من این مسئله مانند آن است که یک مثلث قائم‌الزاویه به اضلاع ۳ و ۵ متر داشته باشیم و بخواهیم وتر آن را به دست آوریم.

اگر این دانش آموزان بخواهند به کمک روش بالا مقدار رادیکال ۳۴ را تا دو رقم اعشار حساب کنند، چگونه باید این کار را انجام دهند؟

با توجه به جدول زیر پاسخ را به دست می‌آوریم:

۵/۸۹۵/۸۸۵/۸۷۵/۸۶۵/۸۵۵/۸۴۵/۸۳۵/۸۲۵/۸۱
۳۴/۶۹۳۴/۵۷۳۴/۴۵۳۴/۳۳۳۴/۲۲۳۴/۱۳۳/۹۸۳۳/۸۷۳۳/۷۵
جواب فعالیت صفحه ۱۱۰ ریاضی هشتم

برای مشاهده گام به گام سایر صفحات کتاب کافیست آن را در گوگل به همراه عبارت «حالا درس» جست و جو کنید.

امتیاز شما به این مقاله

0 از 0 رای

+ارسال دیدگاه