در این نوشته با جواب فعالیت صفحه 68 دفاعی نهم همراه شما هستیم.

جواب فعالیت صفحه 68 دفاعی نهم

دربارهٔ مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی تحقیق کنید و گزارش آن را در کلاس ارائه دهید و به این پرسش پاسخ دهید که دلیل استقبال مردم در شهرهای مختلف از این مراسم چه بود؟

حاج قاسم برای امنیت مردم ایران زحمت زیادی کشید و در عرصه های گوناگون، تا پای جان کنار مردم بود و به مردم خدمت میکرد. از بلایای طبیعی گرفته تا عرصه های جنگی مثل جنگ 8 ساله دفاع مقدس یا مبارزه با داعش.

از همین رو مردم از ایشان به عنوان یک قهرمان ملی محبوب یاد می کنند. به همین خاطر مردم ایران برای ایشان احترام و ارزش زیادی قائل هستند و نتیجه این احترام این است که بعد از شهادت ایشان مردم استقبال با شکوهی از پیکر ایشان بکنند.

مراسم تشییع سلیمانی در عراق، صبح شنبه ۱۴ دی در بغداد از منطقه کاظمین آغاز شد و سپس در شهرهای بغداد، نجف، کربلا، اهواز، مشهد، تهران و قم انجام شد .

در ایران این مراسم در مشهد (۱۵ دی) و تهران (۱7 دی) و نهایتاً ایشان در نیمه شب ۱۸ دی در کرمان دفن شد.

نماز میت در دانشگاه تهران توسط حضرت ایت الله خامنه‌ای، و با حضور مردم برگزار شد؛ که بزرگترین تشییع جنازه بعد از وفات و تشییع امام خمینی(ره) محسوب می‌شود؛و حضور حداقل ۷ میلیون نفر در این تشییع (در تهران ) تخمین‌ زده شد.

پلاکارد «من یک سلیمانی ام» همه جا بود از همه جا آمده بودند در تمام نقاط کشور و حتی خارج از کشور، چون حاج قاسم برای همه بود .

جمعیت حاضر در مراسم تشییع سپهبدحاج قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش سردارپورجعفری با شعارهایی از جمله “الله اکبر”، “علمت بر زمین نمی ماند”، “مرگ بر امریکا”، “مرگ بر اسرائیل” و … با آرمان های انقلاب و شهید سلیمانی تجدید بیعت کردند.

سردار دلها، چقدر واژه ها حقیرند برای توصیف بزرگی تو و برای بیان حجم حضور مردم وفادار و ابراز احساسات دوست دارانت.

مردم استان کرمان از پیر و جوان، زن و مرد و همچنین از استان های دیگر با دل های عزادار و محزون در مراسم تشییع سیدالشهدای مقاومت و همرزمش شرکت کرده و رسم همشهری و میهمان نوازی را خوب به جا آوردند.

در کرمان حداقل ۵۶ نفر به علت ازدحام جمعیت تشییع‌کنندگان پیکر شهید قاسم سلیمانی فوت شدند. در پی ورود پیکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به گلزار شهدا، مراسم شام غریبان سردار برگزار شد.

مراسم خاکسپاری شهید قاسم سلیمانی صبح روز سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ در کرمان آغاز شد.

در نهایت شامگاه سه‌شنبه پیکر شهید قاسم سلیمانی وارد گلزار شهدای کرمان شد و در بامداد ۱۸ دی ۱۳۹۸ به خاک سپرده شد.

جمعه 13 دی ماه98 هیچ وقت از تقویم دلهایمان فراموش نخواهد شد. و کینه استکبار و غرب همیشه در دلهایمان روشن خواهد بود.

برچسب شده در: