گام به گام درس هفتم انسان و محیط زیست یازدهم شامل چندین فعالیت است که در ادامه می توانید پاسخ فعالیت های درس هفتم انسان و محیط زیست یازدهم را به صورت کامل مشاهده کنید.

فعالیت 1 درس هفتم محیط زیست یازدهم


گفت وگو کنید:
شما ترجیح می دهید به کدام یک از مناطق بالا سفر کنید. دلایل خود را بنویسید .
گنبد سلطانیه مقبره اُلجایتو است که در 1302 تا 1312 میلادی در شهر سلطانیه (پایتخت ایلخانیان) ساخته شد و از آثار مهم معماری ایرانی و اسلامی از شیوه معماری آذری به شمار می رود. گنبد سلطانیه در فهرست آثار میراث جهانی به ثبت رسیده است. گنبد دارای ارتفاع 48٫5 و قطر دهانه 25٫5 می باشد.

پاسخ فعالیت های درس هفتم انسان و محیط زیست یازدهم

پاسخ فعالیت های درس هفتم انسان و محیط زیست یازدهم

آبشار بیشه یکی از آبشارهای استان لرستان شهرستان دورود است. آبشار بیشه چهل و هشتمین اثر ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در 27 اسفند 1387 در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

پاسخ فعالیت های درس هفتم انسان و محیط زیست یازدهم

پاسخ فعالیت های درس هفتم انسان و محیط زیست یازدهم

شهر سوخته نام بقایای دولت شهری باستانی در ایران است که در 56 کیلومتری زابل و در حاشیه جاده زابل زاهدان در شرق ایران در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. شهر مزبور در روی آبرفت های مصب رودخانه هیرمند به دریاچه هامون و زمانی در ساحل آن رودخانه بنا شده بود. دوره بنای این شهر بزرگ با دوره برنز تمدن جیرفت مقارن است و زروانیان در حدود 6000 سال پیش در این شهر زندگی می کرده اند .
در سی وهشتمین اجلاس یونسکو در تاریخ 22 ژوئن 2014 مطابق با 1 تیر 1393 شهر سوخته به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت گردید .

پاسخ فعالیت های درس هفتم انسان و محیط زیست یازدهم

پاسخ فعالیت های درس هفتم انسان و محیط زیست یازدهم

فعالیت 2 درس هفتم محیط زیست یازدهم

پاسخ فعالیت های درس هفتم انسان و محیط زیست یازدهم

پاسخ فعالیت های درس هفتم انسان و محیط زیست یازدهم

با توجه به شکل های بالا به پرسش های زیر پاسخ دهید :
1-با استفاده از نقشه، جاذبه های دیگری را برای ایران مشخص کنید؟
1- مشهد مقدس زیراسالانه میلیون ها نفر برای زیارت امام رضا به مشهد مقدس سفرمی کنند و دراین شهرعلاوه بر بارگاه ملکوتی امام هشتم جاذبه های گردشگری فرهنگی و تاریخی فراوانی وجودداردمانند مناطق ییلاقی طرقبه ،شاندیز،آرامگاه فردوسی و….
2-شهرتبریز و استان آذربایجان شرقی زیرا دراین شهرچاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی و فرهنگی فراوانی وجوددارد مانند ایل گلی که یکی از جاذبه های تاریخی فرهنگی آذربایجان شرقی است.
3-خوزستان ، تعداد زیادی از هم وطنان برای بازدید از مناطق دفاع مقدس به خوزستان و مناطق غربی ایران سفر می کنند. )راهیان نور( وآشنایی با مناطق جنگی 8 سال دفاع مقدس برای من بسیارجذاب می باشد و…
4-استان هرمزگان ،دراین استان جنگل های حرا از جاذبه های ارزشمند ایران است و تحت حفاظت هستند و همچنین جزایرزیبایی مانند قشم و هرمز و هنگام از دیگرجاذبه های این استان زیبا می باشد و…

2-به کمک معلم خود انواع گردشگری های دیگر را که در دنیا وجود دارد، نام ببرید. 
گردشگردی به گونه های مختلفی انجام می شود که دراینجا به چند مورد اشاره می شود:
گردشگری تاریخی به نوعی از گردشگری برای بازدید از مناطق باستانی مانند موزه ها و سایت موزه اطلاق می شود. گردشگری مجازی گردشگری مجازی( etourism ) مقوله جالبی است که حداکثر دو دهه از پدید آمدن آن نمی گذرد. گردشگری مجازی، حضور در سرزمین دیجیتالی وب و مشاهده داده های صوتی، متنی و تصویری از دنیای فیزیکی پیرامون ما است. دور دنیا با یک کلیک، آرزویی بود که امروزه از مرحله واقعیت به حقیقتی غیرقابل انکار مبدل شده است.
 با استفاده از تور مجازی کاخ موزه ها، اماکن باستانی جهان می توان به دنیایی اطلاعات متنی و تصویری از نمادهای تاریخ باستان دست یافت. یکی دیگر از مسائلی جهانگردی، راه اندازی تورهای مجازی است. این قبیل تورها به کمک تصاویر ویدیویی و عکس های سه بعدی چشم اندازهای زیبایی را از محل سفر نشان می دهند تا تمایل افراد برای انجام این مسافرت افزایش یابد که در مطلب معرفی تور مجازی بصورت کامل به آن پرداختیم. مجریان تورهای مجازی معمولاً عکس های روی اینترنت را بسیار باکیفیت و با تمام جزییات آن مکان به نمایش می گذارند.

 برای تهیه این قبیل تصاویر عکاس مجبور است که چند عکس را از قسمت های مختلف فضای مورد نظر تهیه کرده و آن ها را به صورت ماهرانه ای در کنار یکدیگر قرار دهد که برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید به مطلب عکاسی پاناروما مراجعه نمایید. تور مجازی عبارت است از ترکیبی از تصاویر، نماهای 3 بعدی، نماهای سراسرنما ( 360 درجه)، ویدئو، صوت و … که یک فضای حقیقی را مدل سازی کرده و به کاربر امکان می دهد که در این فضا به صورت مجازی به گشت و گذار بپردازد و از محیط مجازی اطلاعات مورد نظر خود را کسب کنند.

فعالیت صفحه 100 درس 7 محیط زیست یازدهم


1 -به صورت گروهی تحقیق کنید که توسعه گردشگری چه تأثیری بر بهبود شرایط اقتصادی محل زندگی شما دارد؟ 
وقتی گردشگران به محل زندکی ما وارد می شوند الزاماً باید هزینه هایی را در آن کشور بپردازند مثل هزینه خوراک و محل اقامت، هتل، مهمانخانه، هزینه تفریحات، هزینه های حمل و نقل، هزینه گشت ها، تورها، و همچنین پولی که بابت خرید سوغاتی و کالای بومی کشور میزبان می پردازند و هزینه ورود به موزه یا مکان دیدنی این هزینه ها از طریق ارزی که وارد کشور میزبان می کنند باعث رونق اقتصادی محل زندکی ما می شود و….

فعالیت صفحه 103 درس هفتم محیط زیست یازدهم

آیا در نزدیکی محل زندگی شما کاروانسرایی وجود دارد؟ با دوستان خود دربارۀ آن تحقیق و در کلاس ارائه کنید.

کاروانسرا ترکیبی است از کاروان )کاربان( به معنی گروهی مسافر که گروهی سفر می کنند؛ و سرای، به معنی خانه و مکان. هردو واژه برگرفته از زبان پهلوی است . ساده تر از همه چنین می توان گفت که کاروانسرا ساختمانی است که کاروان را در خود جای می دهد و بزرگ ترین نوع ساختمانهای اسلامی است. پلان آن معمولاً مربع یا مستطیل شکل است، با یک ورودی برجسته عظیم و بلند، معمولاً ساده و بدون نقش، با دیوارهایی که گاهی اوقات بادگیرهایی در انتهای آن تعبیه شده است. یک دالان با طاق قوسی که مابین ورودی و حیاط داخلی قرار گرفته است، فضای کافی را برای جا دادن حیوانات بارکش فراهم ساخته است. بر روی سکوی برآمده ای که در پیرامون این حیاط قرار گرفته است، طاقگان هایی واقع شده اند که نمای داخلی را مفصل بندی می کنند. در پشت آنها حجره های کوچکی برای منزل دادن مسافران ساخته شده است. در کاروانسراهای دو طبقه، از حجره های پایینی برای انبار کردن کالاها و از حجره های بالایی برای منزل دادن مسافران استفاده می شد.

فعالیت 4 درس 7 محیط زیست یازدهم

گفت وگو کنید.
چگونه می توان ضمن برگزاری روز طبیعت، سیزده به دری شاد و خاطره انگیز، کمترین آسیب را به محیط زیست وارد نمود؟
درروز طبیعت ودر سیزده به در می توانیم با آسیب نرساندن به طبیعت زیبا و باروش های مختلفی می توانیم روز شاد و خاطره انگیزی داشته باشیم مثلا روشن نکردن آتش ،شکارنکردن پرندگان،نسوزاندن بوته ها ،ننوشتن یادگاری برپوست درختان،نریختن زباله و فاضلاب درمحیط ویا خاموش کردن آتش بعد از آن که کارمان با آتش تمام می شود نشکستن شاخه درختان و خلاصه احترام به طبیعت و دوست داشتن طبیعت و ….

فعالیت 5 بر عهده شماست!

فعالیت 6 درس 7 محیط زیست یازدهم

پاسخ فعالیت های درس هفتم انسان و محیط زیست یازدهم

پاسخ فعالیت های درس هفتم انسان و محیط زیست یازدهم

با توجه به تصاویر منطقه گردشگری باداب سورت چه پیشنهادهایی برای حفظ این جاذبه طبیعی ارائه می دهید؟
باداب سورت چشمه پلکانی تراورتنی بی نظیر در ایران و کم نظیر در جهان است که واقع در روستای ارست بخش چهاردانگه ی شهرستان ساری می باشد. این چشمه توسط سازمان میراث فرهنگی در سال 1387 پس از کوه دماوند به عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.
با توجه به این باداب سورت چشمه می باشد برای حفظ این چشمه ها و حوضچه های پلکانی آن باید حقابه آن رعایت شود واجازه دهیم سفره آب منطقه حفظ شوند و از حفرچاه های بی رویه دراطراف چشمه خودداری شود که متاسفانه با به غارت بردن آب های اطراف چشمه ازطریق حفرچاه های عمیق و نیمه عمیق ،این چشمه درحال خشک شدن می باشد.

فعالیت 7 بر عهده شماست!

فعالیت 8 درس 7 محیط زیست یازدهم

سوال یک بر عهده شماست!
2 -آیا گردشگران قوانین مناطق حفاظت شده را رعایت می کنند؟ 
متاسفانه بعضی ازگردشگران ایرانی و عدم توجه بعضی از مسئولان به شدت محیط زیست و مناطق گردشگری را تخریب کرده اند و با اقدامات نادرست چهره زیبای طبیعت را نازیبا کرده و آن را به شدت نخریب کرده اند و…

چه باید کرد؟ 
باید مردم و مسئولان دست به دست هم دهند و جاذبه های گردشگری طبیعی و فرهنگی کشوررا حفظ کنند .مردم و مسئولان باید دوستدار طبیعت باشند و اگربا طبیعت دشمنی کنند طبیعت برطبق قوانین خود زندگی را برای ما سخت و سخت ترخواهد کرد و…

فعالیت 9 درس هفت محیط زیست یازدهم

اقدامات اهالی روستااقدامات مسئولاناقدامات گردشگران
امکانات رفاهی خوبی برای گردشگران مهیا می کنندمقررات لازم را برای میزبانان و گردشگران وضع می کنندبه فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی احترام می گذارند
موضوعات مورد نظر خود را به اطلاع گردشگران می رسانندمانع از آلودگی های محیط زیستی در روستا می شونددر جنگل های منطقه، آتش روشن نمی کنند
گردشگران را به خوبی راهنمایی می کنند و…بودجه لازم را در اختیار شورای روستا می گذارندهیچ نوع زباله ای درطبیعت رها نمی کنند و حتی زباله ها را هم جمع می کنندو…
فعالیت 9 درس 7 انسان و محیط زیست یازدهم

فعالیت 10 درس هفت محیط زیست یازدهم


با انتخاب یکی از جاذبه های گردشگری محل زندگی تان برنامه سفری یک روزه را طراحی کنید .
1- افراد گروه خود را به شکل جدول زیر دسته بندی کنید.

مسئولانشرح وظایف
مسئول برنامه ریزی و ثبت نامثبت نام از افرادی که مایلند درسفرشرکت کنند و دوستدار طبیعت می باشندو…
راهنمای گردشگریتعیین مسیربازدید و تهیه نقشه از منطقه مورد بازدید و توزیع نقشه ها دربین افراد شرکت کننده و…
پشتیبانی و تدارکاتتهیه خوراک و آب و وسیله نقلیه مناسب و…
مسئول حفاظت از محیط زیستراهنمایی افراد درحین بازدید درحفظ محیط زیست و مراقبت از محیط زیست و…
جدول فعالیت 10 درس 7 انسان و محیط زیست یازدهم

2-چه برنامه ای برای سفر دارید؟ برای حفاظت از محیط زیستی چه تدارکاتی دیده اید؟ 
سعی می کنم سفری درفصل تایستان داشته باشم.من درتعطیلات نوروز سفرنمی کنم به دلیل هجوم مردم به طبیعت موجب تخریب محیط زیست می شود و بهتراست مردم زمان سفرخود را فقط به روزهای تعطیل اختصاص ندهند.من اقدامات زیررا در سفرهای خود انجام می دهم:
1-لطمه به طبیعت را به حداقل برسانم 2 -توجهات و احترامات فرهنگی و زیست محیطی را به خاطر داشته باشم. 3 -موجبات بوجود آمدن خاطرات خوش برای میهمانان و میزبانان را فراهم آورند. 4 برای حفظ محیط زیست درآمدزایی مستقیم داشته باشند. 5- برای مردم محلی سود آوری اقتصادی داشته باشد. 6- نسبت به موقعیت سیاسی اجتماعی و محیط زیست منطقه میزبان توجه بیشتری نشان دهم. 7 -به حقوق بشر و حقوق کارگر احترام بگذارم.

3-چگونه می توانید سفر مسئولانه تری داشته باشید؟ 
به نظر ما گردشگری مسئولانه که موجب دوام و گردشگری پایدار می شود عبارت است از :
گردشگری که سعی می کند تاثیرات منفی بر محیط زیست را به حداقل برساند .
به مردم محل و فرهنگ آن ها احترام بگذارد؛ 
موجب نفع اقتصادی اهالی بومی شود؛ 
سفر برای مسافر تبدیل به تجربه ی به یادماندنی شود؛ 
سعی می کند مقصدهای سفر برای نسل های آینده حفظ شود؛ 
تعامل زیادی با مردم محلی دارد؛ 
از اقامت گاه های محلی و حمایت از محصولات محلی استفاده می کند تا موجب رشد و توسعه ی کسب و کار افراد  بومی شود؛
در جهت حفظ میراث فرهنگی تلاش می کند؛ 
ارزش ها و اعتقادات و فرهنگ مردم بومی را می شناسد؛

تدبر در آیات درس 7 محیط زیست یازدهم

پاسخ فعالیت های درس هفتم انسان و محیط زیست یازدهم

پاسخ فعالیت های درس هفتم انسان و محیط زیست یازدهم

ترجمه اول:بگو در زمین بگردید و بنگرید چگونه آفرینش را آغاز کرده است سپس {باز } خداست که نشاه آخرت را پدید مى آورد خداست که بر هر چیزى تواناست ( 20 )
ترجمه دوم:بگو: در زمین سیر کنید و بنگرید که چگونه خدا موجودات را آفریده سپس، آفرینش بازپسین را پدید می آورد زیرا خداوند بر هر چیزی تواناست.

همچنین ببینید: سوالات درس هفتم محیط زیست یازدهم

تهیه و تنظیم پاسخ فعالیت های درس هفتم انسان و محیط زیست یازدهم : جناب آقای محسن یوسفی